Gå til innhold

Hjelp? femmer går bare på 1 sylinder?

Ranger emnet

xistenz6

Anbefalte innlegg

Hei har en audi coupe 1989 mod. 2.3 10v NG. fikk den endelig i gang i går og nå jeg skulle ut og prøve kjøre den i stad så fikk jeg kjørt 1000meter så helt plutselig så ville den ikke gå på 5 sylindere mer men bare 1. (som er sylinder nr5)

noen som har en anelse om hva dette kan være for noe galt?

har prøvd og bytte fordeler og coil også men hjalp ikke:( men det hender det er en eller annen sylinder som tenner litt, men det er skjeldent:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du endelig fikk den igang... Hva er historien rundt dette, at du ikke får motoren til å gå?

Har du skrudd/overhalt/bytta noe på motoren? Er det noe som plutselig har skjedd?

Greit å vite litt, før man "feilsøker". ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var et par ledninger til skiltlys\dashbordlys som hadde brent. og har da hatt ute hele dashbordeet for og fikse dette men viste seg også at forige eier og har prøvd men ikke gjort ferdig. så dette ble mere vrient en det trengte. men fikk det til etter mye omm og men :) hadde sikrings boks også ute men alt er satt tilbake der det skal. så jeg satte alt sammen igjen og bilen startet men kom som sagt ikke lengere en 1000 meter før det ble noe mere tull:( før jeg kjørte så gikk motoren ordenlig når jeg ruset den opp.

beklager vis dorlig forklart men er desverre rammet av dysleksi:)

takker for svar:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg sikringsboksen ja... Dobbel og trippel sjekk sikringsboksen din. Mål spenninger. Sjekk relèene også i sikringsboksen.

Begynn der... :)

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel og trippel? har du noen tegning eller noe mer jeg kan gå etter? er ikke så mye inni dette.

men er rart bilen gikk fint når den sto stil. og når jeg ruset den opp, men først etter jeg hadde kjørt litt så gikk den bare på 1 sylinder:S

Sjekk at ting sitter på plass. At ikke en sikring/relè/ledning har hoppet av.

I og med at bilen virket den første km, kanskje noe du har skrudd på er hoppet av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har fikla med ledningsnettet og sånt, så blir det jo ikke plutselig dårlig komp på sylindrene. Får man feil, så går man tilbake til det man har fiklet med (særlig så kort tid som 1km etter skruing), og sjekker at kabler, ledninger, sikringer, relèer og sånt sitter fortsatt som det skal.

VAG sikringsbokser (ikke ofte... men) kan lage krøll. Jeg har hørt noen "skrekk"-historier. :)

Alle vet (tror jeg) at hvis man napper ut den rette sikringen, så får man ikke starta motorn. Samme hvis man napper ut et relè (f.eks. bensinpumpe relèet, e.l.). ;)

Jeg tror at det er en ledning eller noe slikt, som har hoppet av der en plass du har skrudd. Dårlig kontakt eller.no. Prøv å rikle litt.

Rart om motorn plutselig skal ta kvelden, bare ved å ha av dashbordet og bytte ledninger... :)

Endret av Jahny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har fikla med ledningsnettet og sånt, så blir det jo ikke plutselig dårlig komp på sylindrene. Får man feil, så går man tilbake til det man har fiklet med (særlig så kort tid som 1km etter skruing), og sjekker at kabler, ledninger, sikringer, relèer og sånt sitter fortsatt som det skal.

VAG sikringsbokser (ikke ofte... men) kan lage krøll. Jeg har hørt noen "skrekk"-historier. :)

Alle vet (tror jeg) at hvis man napper ut den rette sikringen, så får man ikke starta motorn. Samme hvis man napper ut et relè (f.eks. bensinpumpe relèet, e.l.). ;)

Jeg tror at det er en ledning eller noe slikt, som har hoppet av der en plass du har skrudd. Dårlig kontakt eller.no. Prøv å rikle litt.

Rart om motorn plutselig skal ta kvelden, bare ved å ha av dashbordet og bytte ledninger... :)

nå har jeg fått den til og gå på alle sylinderene. men det varer ikke lenge om gangen da. det var gnist i mine gamle plugger men var feil farge:S så har fått inn noen nye. men når jeg starter bilen så ryker det helt SYKT masse:S noen ide om hva dette er? og når bilen har stått og gått en stund på tomgang så begynner den og fuske så stopper den? nå skjønner jeg ingenting:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle sikringer\releer er hele. og alle ledninger sitter der de skal :S kan det være bensin fordeleren som kan ha tatt kvelden?

JA! Prøv å bytt den. Grått alu hode... er det ikke det på denne tro?

Sjekk også at du ikke har nappa av en luftslange fra luftfilterboksen...

Da vil den heller ikke gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider