Gå til innhold

Hjelp? femmer går bare på 1 sylinder?

Ranger emnet


xistenz6

Anbefalte innlegg

nå har jeg fått den til og gå på alle sylinderene. men det varer ikke lenge om gangen da. det var gnist i mine gamle plugger men var feil farge:S så har fått inn noen nye. men når jeg starter bilen så ryker det helt SYKT masse:S noen ide om hva dette er? og når bilen har stått og gått en stund på tomgang så begynner den og fuske så stopper den? nå skjønner jeg ingenting:S

 

Hvilken farge er det på røyken, svart, blå eller hvit? Om den er svart så får motoren for mye bensin. Sjekk/mål temperaturgiveren til motorstyringen. Sjekk også at det er skikkelig kontakt på pluggen til denne. Sjekk også bryteren for gasspjeld lukket.

Om alt er ok vil jeg anta bensinmengdefordeleren din er på tur.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge er det på røyken, svart, blå eller hvit? Om den er svart så får motoren for mye bensin. Sjekk/mål temperaturgiveren til motorstyringen. Sjekk også at det er skikkelig kontakt på pluggen til denne. Sjekk også bryteren for gasspjeld lukket.

Om alt er ok vil jeg anta bensinmengdefordeleren din er på tur.

 

vil si den røyken ser hvit ut. er det den måleren som sitter der den øverste slangen til kjølevannet går inn i motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si den røyken ser hvit ut. er det den måleren som sitter der den øverste slangen til kjølevannet går inn i motoren?

 

Ja, framme oppe på toppen.

 

Om røyken er hvit så kan det skyldes at det er kaldt ute og dermed mye frostrøyk (eksosdamp kondenserer i kald luft). På den annen side kan røyken skyldes defekt toppakning e.l. slik at kjølevann kommer inn i sylindrene. Ved sistnevnte vil du se at nivået på kjølevæska synker ved bruk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[/img]

Ja, framme oppe på toppen.

 

Om røyken er hvit så kan det skyldes at det er kaldt ute og dermed mye frostrøyk (eksosdamp kondenserer i kald luft). På den annen side kan røyken skyldes defekt toppakning e.l. slik at kjølevann kommer inn i sylindrene. Ved sistnevnte vil du se at nivået på kjølevæska synker ved bruk.

 

fant ut av en rar ting i går:S

for jeg tror det er til oljet trykket og varsel lapen for olje vis jeg koblet fra disse en hvit og blå ledning så sluttet den og ryke så sykt masse:S disse ledningene var koblet inn på en liten rund sak?

 

men er en svart ledning der nede også. den svarte og hvite ledningen er det sånn gummi beskyttelse på og den som er blå er det vanelig blå plastik beskyttelse. du kan se på bilde hvor jeg mener de er hen, de står ca midt på blokka. fikk ikke tatt bilde nedi der som ble noe greie på. det er bare 2 kontakter der men jeg har 3 ledninger. noen som vet hvor disse skal? kan de ha stått feil sån at det har foråsaket at det ryker så masse?

 

http://www.nettby.no/user/file.php?user_id=1050256&folder_id=&id=75696583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle e brukere av nettby... ;)

Må være registrert på nettby, for å se bilde.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har tatt bilde av er enveisventilen (for vakuum) mellom innsug, vakuumpumpe og bremsekraftforsterkeren. Altså slanger, ikke ledninger.

 

nei mener ikke slangene. men under der jeg har merket ca midt på motoren så stikker det også en rund sak ut fra motoren + det er 3 ledninger der.ser de ikke på bilde, jeg prøvde og ta bilde av de men ser de ikke nedi der:( vis du skjønner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei mener ikke slangene. men under der jeg har merket ca midt på motoren så stikker det også en rund sak ut fra motoren + det er 3 ledninger der.ser de ikke på bilde, jeg prøvde og ta bilde av de men ser de ikke nedi der:( vis du skjønner:)

 

Oljetrykksgiveren du mener? Eller bankesensoren?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykksgiveren er ikke så ulik denne.

auto-part-oil-pressure-switch-sender-for-benz-01036.jpg

 

Bankesensoren under.

IMG_3295.JPG

 

oki. har jeg oljereykksgiver men da har de som hadde bilen før meg fjenet banke sensoren for den er ikke der. men under oljetrykksgiveren så er det vel der banke sensoren skal være, der har de satt inn en slange som de har blombet etterpå. så den er til ingen nytte.

Men det er vis jeg kobler på de ledningene som skal på oljetryksgiveren da at den begynner og ryke sykt masse. går det ann og sette de feil eller er det det samme hvor de står?

 

masse tusen takk for at du tar deg tid til og hjelpe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår