Gå til innhold

Audi A6 2.5 TDI 2004 - Døde etter 15 sec

Ranger emnet

sorentin

Anbefalte innlegg

Hei, leter etter en som kan gi meg et svar eller noe lignende.

I morres gikk jeg ut for å starte bilen, etter ca 15 sec døde bilen min helt plutselig uten noen slags lyd. Bare død.

Så kom olje lampa opp og jeg peilet olje, jeg sjekket olje og den var under minimum. Fylte olje og startet med å "for varme" bilen, altså med Standheuzung. (tysk bil) Etter en stund gikkjeg ut igjen for å sjekke om den startet, men etter at jeg hadde vridd nøkkelen og ventet på at Gløde lampa skulle gå ut, jeg glemte den i 2 sec og kikket vekk, når jeg kikket vekk blinket gløde lampen.

Er det noen som veit hva som er galt eller om jeg skal kjøre den på service. Alle servicer er fulgt på den siden dag 1. Og en motor i den som har kjørt rundt 190 000 KM

Setter pris på allesvar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel V6'eren ja?

Tror du bør overhale begge toppene.. Kammer/ventiltrykkere etc..

Dette er laget av smør omtrent, og går i oppløsning med engang.. Om kammene er rund, vil den ikke løfte ventilene nok, og bilen vil gå dårlig, evt ikke starte i det hele tatt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel V6'eren ja?

Tror du bør overhale begge toppene.. Kammer/ventiltrykkere etc..

Dette er laget av smør omtrent, og går i oppløsning med engang.. Om kammene er rund, vil den ikke løfte ventilene nok, og bilen vil gå dårlig, evt ikke starte i det hele tatt..

Den gikk helt glatt igår. Og ventil kammene ble byttet for ikke så alt for lenge siden.Men jeg skal sjekke det ut, takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er kjørt på alle servicer, og du ikke har overskredet serviceintervall eller dato, så har du VAG mobilitetsgaranti på denne. Ring veihjelpsnummeret som står i serviceheftet ditt (eller på ett eller annet annet papir) så kommer Viking og kikker på bilen din, og tar den sannsynligvis med til verksted. Mobilitetsgarantien holder deg også med gratis leiebil en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider