quattromaniac Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 er det noen som vet hva det kan være? har problemer med at bilen ikke har lyst til å starte etter den har stått over natta i kulda.. drar rundt og starter som vanlig ellers, bare ikke når den har stått flere timer, som sagt i kaldt vær. kobler jeg til ladespenning fra en annen bil starter den med en gang, akurat som om motoren trenger høyere start-turtall.. batteriet er nytt! på forhånd takk for alle svar:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsen Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Går ut fra at du har sjekket lading ? Gamle batterier med ikke alt for god syrevekt vil helst ikke dra starter noe særlig i minus grader. Mange opplever dette på vinteren etter en hyttetur i helgen på fjellet. Når de skal hjem så er det ikke særlig liv...... Du kan kjøre rundt med ett dårlig batteri lenge så sant temperaturen er på + siden og motoren er i daglig bruk. Så om batteriet er noen år så ville jeg bare byttet dette i første omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 er det noen som vet hva det kan være? har problemer med at bilen ikke har lyst til å starte etter den har stått over natta i kulda.. drar rundt og starter som vanlig ellers, bare ikke når den har stått flere timer, som sagt i kaldt vær. kobler jeg til ladespenning fra en annen bil starter den med en gang, akurat som om motoren trenger høyere start-turtall.. batteriet er nytt! på forhånd takk for alle svar:-) Er mye som kan ha skylda for dette, OVP, grunninnstilling, kaldstartsdyse, tempsensorer, tenningsanlegg. Om det er noe som skurrer litt, så kan det være nok å få 50 omdreininger mer på starteren så kommer det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 ja virker som de få xtra omdreiningene gjør susen serru.. for batteri er nytt og ladingen er god. da er det vel bare å begynne en plass og prøve til det fyrer.. det som er så dumt er at jeg må vente sikkert 10 timer mellom hver gang jeg prøver.. er motoren først starta den dagen for å så stoppe den igjen så er det ikkeno problem å få fyr resten av dagen. men venter jeg fra kvelden og prøver å starte neste dag etter jobb så er den lei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsen Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Hei der Beklager at eg ikkje såg at du hadde fått deg nytt batteri. Leste vel litt fort tenker jeg. Batterier kan være gamle når du kjøper dem.... D.v.s. stor selvutladning,- men sikkert ikke tilfelle hos deg. Kanskje du har noe som trekker strøm når du har stoppet ?? En grei måte å finne ut dettte er å ta av og på en av polene på batteriet for å sjekke om det gnistrer, Det beste er å montere på ett ampermeter mellom batteri og forbruker så vil du kunne lese direkte om der er forbruk. Det høres så helt typisk ut, at du har strømtap da motoren starter greit kald med litt start hjelp. Kanskje du skulle hatt på laderen en natt for så å se om den startet på morgenen. ? Vil kanskje tro at problemet ditt forsvinner når våren kommer men dukker opp igjen når bilen har stått noen dager. Lykke til Bare en tanke. Odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 det er ikkeno problem med at strøm forsvinner ser du.. er bare at motoren er litt for seig i kulda for at starteren greier å dra den fort nok rundt. fant et trix her da, å ha en liten varmeovn foran luftinntaket slik at den fikk tenne på varmluft. da fyra den opp med en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg