Gå til innhold

Montere navigasjon i Skoda Octavia 05

Ranger emnet

Skoda Octavia

Anbefalte innlegg

Jeg går ut i fra du snakker om orginal skoda navigasjon sak(bildet viser det) så da ville jeg tro at det er en løsning på det, men det aller letteste er nok bare og ringe en skoda forhandler og spørre der, da er du ihvertfall sikker :)

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det på min 2007 octavia RS, skal du ha bilde av hvor utslaget er på sensorene er (slik som du har nå)må du skifte en del(husker ikke navnet) som er litt jobb, å som koster en del. Du beholder uansett fortsatt lyden.

Jeg synes det holder bare med lyd.

Morgan Brorson Dahl har peiling på dette. Han installerte for meg.

Annnonserer en del på finn. Anbefales. Du må nok inn med vag com for å få lyd i høyttalerene bla.

Endret av søplehue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort dette på min 07 RS, men jeg satt ikke inn den originale Colombus spilleren da den er latterlig dyr.. Jeg kjøpte en rimelig Kina-kopi til 4000,-. Denne har fungert ypperlig. Disse spillerne kommer komplett med kabelsett og alle nødvendige deler. Dette gjelder for originalspilleren også. Det er ingen problem å gjøre dette selv, du trenger ikke inn på vagcom'en for å få lyd ut fra høyttalerne ved parkering.

Husk også at du mest sannssynlig må ha ny ramme rundt spilleren. Denne er litt tricky å få bestilt, da disse er bundet opp mot reg. nr'et/ chassisnr'et på bilen. Så det du må gjøre (som jeg måtte gjøre), er å finne en bil som har denne type spiller og bestille en ny ramme til den bilens reg.-/ chassisnr. Litt tungvindt men..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du gjør lurt i, 20000,- er forferdelig mye penger for original spilleren.. Den forsvarer ikke kjøpssummen for å si det slik. Du kan gå inn på tråden min: http://www.bilforumet.no/octavia/243477-octavia-rs-07-a-4.html

Her ligger det bilder av spilleren. Det er en kar i Sandnes/Stavanger som tar inn disse til landet og annonserer på finn.no. Jeg er hvertfall meget fornøyd, selv om jeg har drevet med salg av bilstereo gjennom butikk i nesten 10 år...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette inn disse Hong Kong spillerene er det samme som å sakte men sikkert drepe sentralelektronikken i bilen. Levetiden på disse er også variabel og MEGET begrenset. Jeg har hatt altfor mange kunder som har latt seg lokke til å kjøpe slike som umiddelbart får problemer. Dårlig eller ingen integrering med bilen, feil og varsellamper lyser og det trigger en drøss med feilkoder.

Jeg fører MFD3 Columbus til Skoda for 12.000,- inkl mva og vil absolutt anbefale den fremfor en billig Hong Kong kopi.

MFD3 ser bedre ut, den fungerer uendelig mye bedre, integreres perfekt i bilen og kan bygges ut med MDI, OEM eller rSAP Premium BT sett, og mye mer.

Og går en hvilken som helst uoriginal spiller en høy gang både på funksjonabilitet, holdbarhet og brukervennlighet.

Du får det også garantert tilbake den dagen bilen skal selges. De fleste ønsker originalt utstyr og folk er generelt skeptiske til uoriginalt utstyr.

Isærs kjøpere av Tyske biler.

Jeg har drevet med dette i over 10 å og er en av Norges mest kunnskapsrike på området og kan med hånden på hjertet anbefale MFD3 fremfor uoriginalt.

Selv har jeg en Passat 2.0 TDi Highline som jeg har ettermontert MFD3, Premium rSAP BT, MDI og ryggekamera og integreringen i bilen, funksjonabiliteten og brukervennligheten er fantastisk.

Selvfølgelig sparer man noen kroner i innkjøp med en uoriginal Hong Kong kopi, men det ender fort med at man skyter seg selv i foten da problemene begynner å komme på spilleren.

Det første som pleier å ryke på disse er touchskjermen og bakgrunnsbelysning i tastene, så følger prosessorer, og hovedkort raskt etter.

Jeg har gode priser inkl 1 års garanti, og jeg kjører for tiden kampanje med gratis montering på MFD3 i alle aktuelle modeller!

Med vennlig hilsen

Morgan Brorson Dahl

Eier og daglig leder

MD Trading

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man trygt si var dagens reklame gitt..

Må helt ærlig si at det er feil av deg å ta alle disse spillerne under en kam!

Hvor får du dine spillere fra? Kjøper man ny Octavia idag koster denne spilleren ca 20000,- som tilleggsutstyr. Tviler på at 8000,- av disse (eller mer) er ren profitt hos forhandler.. Regner ikke med du selger dine spillere uten fortjeneste for 12000,-.

Sammenligner du Columbus spilleren, med f.eks. en navigasjonsspiller fra Alpine eller Pioneer vil du oppdage at du får utrolig lite for pengene!!

Har som sagt drevet med bilstereo i mange år, både salg og installasjon, og jeg kan trygt si at det dyreste ikke er synonymt med det beste!

Skjønner heller ikke hvordan disse spillerne vil "spise" opp sentralelektronikken, den spilleren jeg har i min bil er hvertfall ikke knyttet opp med annet enn spenning og lyd ut. På lik linje med en hvilken som helst ettermarked spiller..

Har heller aldri hatt problemer med feilkoder, problemer med skjerm eller andre av de problemene du beskriver. Spilleren kom med komplett kabelsett, TomTom programvare for GPS, innebygget BT (med musikkavspilling fra telefon), iPod styring++++ Det kan heller ikke sies at det ser direkte uoriginalt eller jalla ut:

CIMG3880.JPG

MEN, som jeg sier til alle som har vært mine kunder opp igjennom: Det er opp til deg selv hvilket produkt du føler deg komfortabel med. Jeg gir bare ett gratis råd basert på erfaring, og prøver ikke å lokke noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider