klezz Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Go dag! Jeg har nettopp gått til innkjøp av min første Mercedes, en c180 stasjonsvogn åsså har jeg lyst til å ta ut litt mer effekt enn det er orginalt i den. Motor bytte er jo en mulighet, men har lyst til å beholde orginal motoren. Det blir montert kompressor og jeg skal kjøre med orginal sprut og tenning. Skal ikke ta ut kjempe mye effekt da dette er en pendler bil, men kanskje 50-100 mere enn det er nå. Da er spørsmålet mitt, er det noen som vet hvor mye effekt denne motoren tåler? Hvor mye er motoren overdimensjonert? Tykkelse på råder? Håper på mange svar, Mvh. Kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter90 Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Hvilken årsmodell er dette? er det en litt eldre modell og litt høy km-stand har ikke jeg villet prøvd å øke antall HK. Spesielt ikke en 180. Det sliter på bilen og du KAN skape deg bare problemer. Kjøp deg en 220 bensin i stedet, da har du mer enn nok gamp.. : )) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Skaff deg en kompressormotor istedet, så er det bygd for det, evt. så er både 200 og 220 mye mere kjørbare, 180 sliter jo i sedan. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg