Gå til innhold

Må hele dør og taket om lakkeres på grunn bulkene?

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

hei

har et spørsmal om bulkene som dere finner på linken nede.

lurer på om hvis jeg retter opp disse bulkene og lakkerer bare der det trengs blir det stygt? i følge karosseriverksted må absolut hele dør og hele taket omlakkeres etter oppretting av bulkene, og det koster mange mange tusenlapper.

sølv tror jeg ikke at det trengs å omlakkere hele dør og taket, men tenkte å høre med dere som har peiling. kommer det til å bli lett synlig og merkbart hvis jeg retter opp bulker og lakkerer bare der det trengs?

takker på forhånd.

http://s935.photobucket.com/albums/ad191/reza286/?action=view&current=14012010006.jpg

http://s935.photobucket.com/albums/ad191/reza286/?action=view&current=04012010004.jpg

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hellakkering av bilen for den prisen der... :

hør litt rundt du.

hei! har vært rundt og spurt.

det billigeste jeg har funnet er en karossor/korosser som villa ha 2000kr for å rette bulkene opp, men han driver ikke med lakkering da, og igjen fant jeg en som driver med slik veteranbiler og ville ha 4000kr for lakkering blir 6000kr totalt, men 6000kr for de to små bulker er mye penger tror jeg. tenker å levere bilen hos han karosseren for å rette opp bulkene ordentlig også kjøpe en slik flaske med spraylakk eller hva den heter nå prøve på noe anna først(for å finne ut åssen det blir) også sprøyte bare der det trengs på bilen. ellers så blir en tur til sverige, men er ikke sikker hvor mye forskjelligen blir dom jobber jo ikke gratis der heller.

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kalrt å få til en totalpris på 6000,- så er det bare å slå til. Om du må spørre hvordan det blir med sprayboks så bør du ikke ta i en sprayboks en gang. Lakkerer'n på Agder Motor (volvo) i Kr sand regnet en gang at man måtte ha 6 minimum av de små originalboksene for å lakke en framskjerm HE HE . Nei det koster å ha bil og ordentlig arbeid koster.

Koster bilen 10 000 og skal du kaste den om et par år eller når den ikke kommer igjennon EU så la det helelr være. Ser bedre ut med bulker en lapp og repp med sprayboks.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kalrt å få til en totalpris på 6000,- så er det bare å slå til. Om du må spørre hvordan det blir med sprayboks så bør du ikke ta i en sprayboks en gang. Lakkerer'n på Agder Motor (volvo) i Kr sand regnet en gang at man måtte ha 6 minimum av de små originalboksene for å lakke en framskjerm HE HE . Nei det koster å ha bil og ordentlig arbeid koster.

Koster bilen 10 000 og skal du kaste den om et par år eller når den ikke kommer igjennon EU så la det helelr være. Ser bedre ut med bulker en lapp og repp med sprayboks.

Nei om jeg skal gjøre det sølv med spraybox så skal jeg ikke lakke hele dør eller taket. retter opp bulkene ordentlig åså dekker resten av dør og taket skikkelig og lakker bare der det må. skal ikke gjøre det helt alene funnet noen som har peiling, regner med at 2 bokser er mere enn nok.

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du skal få rettet opp bulkene skikkelig, hvorfor ødelegge den jobben med å ta en spraybokslakkering som ikke blir fin?

Du kan greie å jukse til en lakkering på en dørplate uten å lakke hele, men hele taket må lakkes vist det skal bli fint!

Dessuten vil jeg påstå at lakkering med sprayboks blir veldig sjelden fin, allefall må du frem med varmluftspistolen da sånn at du får litt mer trykk i boksen.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du skal få rettet opp bulkene skikkelig, hvorfor ødelegge den jobben med å ta en spraybokslakkering som ikke blir fin?

Du kan greie å jukse til en lakkering på en dørplate uten å lakke hele, men hele taket må lakkes vist det skal bli fint!

Dessuten vil jeg påstå at lakkering med sprayboks blir veldig sjelden fin, allefall må du frem med varmluftspistolen da sånn at du får litt mer trykk i boksen.

veit ikke helt jeg. bilen er ikke verd å bruke så veldig mye penger på plus at 5-6 tusen er vanvittig mye i forhold til de små bulkene der tror jeg. kommer ikke i enighet med meg sølv om at hvorfor skal det være så jævlig dyrt, særlig når lomma er i finansekrise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at jeg ville tatt ned taktrekk og av med dørtrekk,for så å presse bulkene ut,og penslet evt der det trengtes.Det koster deg så og si ikke en kr.Bare hoppe innom et lakkverksted og kjøpe en liten skvett med lakk og ferdigblandet klarlakk,eller bet noen hundrelapper og få de til å pensle og tørke det.

Dette må da være det beste for deg siden alt er så dyrt og du skal gjøre det billigst mulig.Tror faktisk det kan bli finerer hvis du presser bulkene ut,enn hvis du knoter med sprayboks.Det går som regel rett til H.......

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider