Gå til innhold

Ulyd i registerkjede på 2.0 1988 mod

twogees

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjenner bare wag motorene så MB er nytt for meg :)

har en 2.0E bensin automat som har rulla 400.000 km, bilen går som en klokke og bruker ikke så veldig mye olje.

Problemet er at den høres ut som en diselbil når jeg ligger på rundt 1000rpm. høres ut som lyden kommer fra regkjedet (dobbeltkjede) men forvinner så snart turtallet kommer over 1100 rpm.

Noen som har tips? holder den på å havarere?

Endret av twogees
la til at det var bensin

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykket ligger fra ca 1,9 til 2,5 på tomgang (som oftes 2,5) virker som den elektroniske tomgangsjusteringen ikke er helt topp. ligger ned mot 500rpm men om jeg slår av og på tenningen så forsvinner problemet og den holder seg på 750-800 rpm og 2,5 i oljetrykk.

Når jeg kjører ligger den alltid på 3+ dvs fra 1000 rpm og opp.

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er trykket ok, ville prøvd å skiftet kjedestrammeren først.

du er sikker på at det er kjedet.

Jeg er ikke 100% sikker, nå er den lyden heller ikke så mye til stede på varm motor, mest på kald... det kan jo være noe annet, men kan ikke helt skjønne hva annet det kan være.

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100% sikker, nå er den lyden heller ikke så mye til stede på varm motor, mest på kald... det kan jo være noe annet, men kan ikke helt skjønne hva annet det kan være.

Hvis det ikke er registerkjedet, kan det være lageret til kjølevifta.

På den ene 190`n min har jeg ulyd i den se, er på en måte punktvis ulyd når den er kald. Vet ikke om det er det samme på din bil (?) ;)

Sigbjørn Haugen (89), MB 190 W201 (88 og 83) Volvo Amazon (63)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er registerkjedet, kan det være lageret til kjølevifta.

På den ene 190`n min har jeg ulyd i den se, er på en måte punktvis ulyd når den er kald. Vet ikke om det er det samme på din bil (?) ;)

Lyden er sånn raklelyd som er på diesel biler... høres akkurat ut som diesel :)

Den kommer nesten utelukkende på kald motor ved 1000 rpm., lyden blir værre og værre... idag hørtes det ut som om hele motoren skulle til å havarere når jeg kjørte sakte i garasjen, men vips når motoren er varm så er lyden nesten helt borte.

Skal sies at kjølevifta ikke starter, så bilen kommer nok til å koke til sommern. Skal se på viftetermostaten i morgen. Ly

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider