Gå til innhold

hvor lang tid før bilen blir fikset?

Ranger emnet

golfy10

Anbefalte innlegg

Hei

Vi ble påkjørt bakfra og det var ingen tvil om skyldspørsmålet(andre føreren). Ikke så stor skade, men nok til at bilen ikke er kjørbar Vi skrev skademelding og fikk sendt dette inn til forsikringsselskapet. Så trodde jeg det skulle gå noen dager, men den gang ei..min første bilforsikring

Jeg har delkasko i Frende forsikring og den andre føreren har forsikring i Gjensidige. Har pratet med begge forsikringsselskapene og i Frende sier de at vi må vente på at de i Gjensidige tar kontakt, og i Gjensidige sier de at vi må vente til saken er behandlet.

Dette er 2 uker siden og nå har jeg bestilt taksering fra egen lomme siden det tar så lang tid. Hvor lang tid er det lov å bruke på sånt? Hva kan jeg forvente eller kreve? Det verste er at jeg pendler og er avhengig av bilen.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har mye erfaring med dette her, noen som kan gi meg noen svar eller dele lignende erfaringer?

På forhånd takk

Hilsen jente 27:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt urimelig ut. Det skal ikke ta SÅ LANG TID.

Be om skriftlig redegjørelse om hvorfor det tar så lang tid.

Om de spør hvorfor du vil ha dt svarer du at du vil snakke med forbruker rådet eventuelt forsikringsklage kontoret :-) Pleier å bli fart i sakene da. Lykke til :-)

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taksering og oppgjør var unnagjort innen ei uke da jeg ble påkjørt for noen år tilbake. Da hadde jeg gjensidige, og motparten hadde if. Motparten hadde all skyld i det tilfellet også.

Så ring og mas, så lang tid skal det ikke ta.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider