Gå til innhold

den lekker kjølevæske inn i min opel astra

Ranger emnet

snoops

Anbefalte innlegg

Hei

har en opel astra 2000 mod. 16v som det lekker kjølervæske inn i bilen. har på en måte funnet ut hvor det kommer i fra men er som sagt ikke helt sikker. noe som har tips på best mulig måte å finne ut hvorfor det lekker. og hvor sitter det helvetes kupefiltere.. har tatt ut hanskerommet men der stopper det.

noen som vet om det finnes noe bilder av hvor kupefilteret sitter på nette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker kjølevæske inn i bilen er det registeret i varmeapparatet som er lekk. Dette sitter inni selve varmeapparatet.

Og kupefilteret sitter ofte under plastdekselet ved vindusviskerne på passasjersiden. På utsiden av bilen altså.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker kjølevæske inn i bilen er det registeret i varmeapparatet som er lekk. Dette sitter inni selve varmeapparatet.

Og kupefilteret sitter ofte under plastdekselet ved vindusviskerne på passasjersiden. På utsiden av bilen altså.

jaja det hørtes dyrt ut.. hehe men det ser ut som det lekker i fra en kobling rett bakom registere. kan det være mulig?

ja men der har jeg sett og det eneste som sitter der er en kupel. er det under den kupelen det sitter????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snoops! Jeg har samme problemet med bilen min. Jeg har en samme type bil som deg det vil si en opel astra 16v, men min er en 2001 modelle. Det lekker kjølevæske på gulvet inni bilen og har funnet ut at det kommer fra varmeapparat registeret. Men jeg får ikke skrudd fra hverandre deksler og diverse som er rundt. Er redd for å ødelegge airbag osv. Skal kjøre innom verkstedet i morgen, men er redd dette blir en dyr affære. Hvordan går det med bilen din - har du fått fikset det og hvor mye kostet det? Er det noen andre som vet om dette er noe som er lett å fikse selv eller bør/må man ha bilen på et verksted? Kostnader? Jeg som skal på vinterferie og penger er en mangelvare. Kvinne er jeg også - hvordan skal dette gå.

Endret av Anjalis
Lenke til kommentar
Del på andre sider