Gå til innhold

Audi eller BMW?

Ranger emnet

Nitrisious-E

Anbefalte innlegg

Originally posted by bjirn

er ikke 316 1.9 liters motor? trodde forskjellen gikk på utstyret.... Og er ikke compact dårligere utstyrt enn de vanlige?

Vel, om du ser på 316 E36 så er det en 1,6 liter på 102 hk som i den sammehengen her, er det snakk om en E30 har den en 1,8 liter på 90? hk, husker ikke, og i 316 E46 har den en 1,9 liter på 105 hk, 318 har samme motor, bare med 118 hk. Det har forøvrig kommet en ny motor i 316 E46 nå på 1,8 liter med 115 hk. jeg ville nok valgt BMW`n, men så er jeg stor BMW fan også, kan være enig i at Audi`n muligens er noe penere orginal, men hiv på hvite blinkere, senk den litt og sett på 17 toms felger så blir den ganske fet. Grunnen til at jeg ville valgt BMW er for det første at det er bakhjulstrekk og mye gjevnere vektfordeling + at den ikke er så understyrt som Audi`n.

Edit: rettet skrivefeil.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Andy156

Av de to hadde jeg utvilsomt tatt BMW. A3 er en utrolig kjedelig bil. Med lett styling blir BMWen ganske så fin den! Bare pass på å ikke gjør for mye.

Flotte ord fra en Alfa mann ;)

Da kan jeg si at jeg utvilsom heller hadde valgt en 156 framfor en A4.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Flotte ord fra en Alfa mann ;)

Da kan jeg si at jeg utvilsom heller hadde valgt en 156 framfor en A4.

hehe, takk! ;) Forøvrig veldig enig med din grunn til a velge BMWen.

Hører vel med at hadde jeg ikke vært Alfa mann, så hadde jeg vært BMW mann.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

hehe, takk! ;) Forøvrig veldig enig med din grunn til a velge BMWen.

Hører vel med at hadde jeg ikke vært Alfa mann, så hadde jeg vært BMW mann.

Samme her egentlig. Er jo bare italienerne, tyskerne og engelskmenna som kan lage biler her i verden. Bare synd både engelske og italienske biler aldri har vært på topp når det gjelder kvalitet. Og jeg ville nok valgt en Alfa dersom jeg ikke hadde vært BMW mann, bare synn det er FWD.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrisious-E

Er interessert i deres synspunkter, hva ville du valgt mellom en Audi A3, og en BMW 316i compact?

Var og prøvekjørte bmw'en idag, og syns den var veldig fin å kjøre, men litt slitsom med snøete partier på veien. Og A3 skal jeg prøvekjøre til tirsdag(Gleder meg som en unge!!).

Bmw'en: 97 mod., 1.6 liters motor da, som dere skjønner, takluke, svart (met.?), 108'km og kan muligens prute ned til 102K.

A3: 98 mod., Lik farge som spooz sin (gull met.), 1.8 liter, takluke ++

128'km og pris ca. 120K.(?) Pappa skulle få en hyggelig pris siden han kjenner en fyr der..Men hva ville du gjort? Selv er jeg veldig etter A3, og digger den, men siden den er dyrere og jeg syns også bmw'en var grei sånn sett. Men etter at jeg hørte med en som har peil, så får du mye for pengene for A3 (Audi bilen med minst feil) og bmw'en derimot var dyr visst det skulle skje noe med den...Så??:rolleyes:

Hmms, står alternativet mellom en bmw compact og en A3 er jo iallefall audi'en helt klart penest. Men kjøreegenskapene er nok bedre på bmw'en vil jeg tro..For rundt 100k får du deg en fin bmw coupe, mye finere enn compact, som er bmw's stygge andunge.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Compact, men du bør vurdere en 318ti heller..

Står visst en til salgs på Finn.no :)

Det er mye morsommere å kjøre en bil med bakhjulstrekk kontra en med forhjulstrekk og det er verdt å merke seg at bakhjulsopphenget på Compacten er tilsvarende det som står på bl.a M Coupe.

Ellers var det jo hyggelig at så mange hadde så mye godt å si om designet på Compact, men hvem bryr seg vel om det :ass

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Hmms, står alternativet mellom en bmw compact og en A3 er jo iallefall audi'en helt klart penest. Men kjøreegenskapene er nok bedre på bmw'en vil jeg tro..For rundt 100k får du deg en fin bmw coupe, mye finere enn compact, som er bmw's stygge andunge.

Den stygge andungen var i virkeligheten en svane, mens BMW compact bare er stygg.

Velg A3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode H.

Det er mye morsommere å kjøre en bil med bakhjulstrekk kontra en med forhjulstrekk og det er verdt å merke seg at bakhjulsopphenget på Compacten er tilsvarende det som står på bl.a M Coupe.

Er ikke bakhjulsopphenget det samme som er på e-30 på compacten da??

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider