Gå til innhold

Koble ps2 til bærbarpc skjerm

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bærbar pc liggende med et ødelagt hovedkort, koster 6500 for nytt hovedkort så d er ikke verdt å koste det på pcen.

Skjermen virker helt fint, så jeg lurte på om det var mulig å koble en playstation 2 og strøm til den skjermen og så bruke denne skjermen i bilen.

noen som har peiling på d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermdriveren ligger på hk eller i skjermkortet..

En slik skjermdriver kan du ikke ta ut av maskinen uten videre og modifisere til ditt bruk. Du kan kjøpe en skjermdriver (hardware altså) og koble til, men da bør du vite meget godt hva du kobler på. Prisen ligger på 250-300£

Kort versjon:

Glem hele greia. For dyrt og krever spesielkompetanse. Like greit å kjøpe en annen lcd skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt offtopic, men hvordan er det å koble en bærbar opp mot en tv i bilen? SKal ha 7" skjerm i bilen, med PS2, men kunne også tenkt meg å få skjermbildet fra pc'n opp på samme skjerm.. (tøft når det mappes :D :D :D ) er dette mulig? har ikke tv-kort i pc'n så vidt jeg vet..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Bare å kjøpe skjerm med vga inngang det, regner med at det er utgang for det på alle bærbare.

vanskeligt å finne en 7" LCD med VGA Ingang.. derimot er det standard nesten med S-video utgang på bærbare pc'er..

Bare ta en S-video kabel fra pc til skjerm så fungerer dette.. :)

Silverboy:

Bare se etter ett gult hull i pc'en:) det er S-video utgang..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

det gule hullet er ikke S-video.. de svarte hullet derimot, som ligner litt på ps2 port, det er s-video :)

bare for å pirke litt

heyyou

Den leverer hvertfall Bilde den gule utgangen:) og vet hvertfall at når jeg brukte S-video utgangen på mitt gamle skjermkort følgte det med en ovegang.. Fra svart "ps2" til Gul kontakt..

Og har bare lagt fint merke til Gule kontakter på bærbare pc'er.. og at instillingen du velger for å kjøre på S-video er den gule kontakten:) så derfor fint kaller jeg det en S-video

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider