Gå til innhold

Skifte motor S40-1999

Ranger emnet


fgh90

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenker på å bytte motor i min S40 1999 mod. Bilen har en 1.8l nå.

Tenkte på å bytte til en T4 200 eller 240 hester (Er ikke sikker på hvor mange gamp det er i motoren).

 

Men hvordan er det nå med avgiftene for å få fler hester i en bil? Bilen er jo nå 11 år gammel, og jeg hørte at hvis bilen har vært registrert i Norge i over 10 år så slipper man dette.

 

Evt. holder girkassen i bilen min ved oppgradering av motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne på den tanken selv .. men det koster så sinnsykt mye penger + jobben med skifte og legge nytt ledningsnett til ECU .. så kjøpte meg heller en 2.0 turbo på 160 hk som greit chippes til 200 hk .. og den søple girkassa som sitter på 1.8l passer ikke på 2.0 turbo eller T4

 

så mitt tips selg bilen og kjøp turbo bil fra børjan

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hva fant du ut ??

 

Jeg sender bort bilen min nå i påsken og blir levert tilbake med 260 hk og 380 nm .. en 99 2.0 turbo da har jeg kjøpt inn komplett ny ekoso hele veien fra turbo , ny turbo (14t) , front montert intercooler og bytta til en motor som kun har gått 110 000 i forhold til bilen som har rullet 345 000 ..

 

gleder meg som en unge til få på 18 tommerene og rulle i sommer =)

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte motor i bilen min. Motor og girkasse kommer ikke på mer en 12/14 Tusen Svenske kroner. Å det er bare små penger. Skifte motor har jeg et verksted som kan gjøre for meg. Men spørsmålet er om jeg må betale disse sinnssyke avgiftene pr. Hk.

 

Det er 10% bruksfradrag per år, så når bilen er mer enn 10år gammel slipper du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår