Gå til innhold

FM 3 - Trackday serie - Race søndag 20.00

Ranger emnet

RBrambo

Anbefalte innlegg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lett å tjene 90 000cr da på 18min om du vil. Skru av alle hjelpemiddler. bare computer racere, r1 vanskeligste settings. På benchmark a. Lettest å ikke gjøre feil på baklengs bana.

Du setter da opp ett multiplayer race for deg selv. Så holder du bare innern på banen å hver runde går på 15-18 sek.. Da får du peng vettu hoccy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at bilene har blitt mindre jevne enn før, så jeg har sett litt på diverse regler for å se hvordan det med framhjulstrekk vs. bakhjulstrekk løses i andre serier. Og kommet fram til at dette blir løst med effekt/vekt...

Blir håpløst å følge S2000 reglene til det er bilene i forza for forskjellig. Men i S2000 er bakhjulstrekkerne noe tyngre enn forhjulstrekkerne. Så lite forslag om effekt/vekt forhold på 1200 kg og 210kw på bakhjulstrekk og 1100kg og 210kw på framhjulstrekk.

Eller ta en FIA tilnærming på det, der får jo de beste bilene såkalt suksessvekt ettersom hvor bra de gjør det. Slik at de beste førerne må tune ned bilen sin 15, 10 og 5 i PI til neste gang vi har race.

Kom også et forslag om å kjøre litt lenger løp her om dagen, opptil 20 runder. Jeg er åpen for dette. Veit ikke helt med dere andre...

Maks PI er fortsatt 500...

Det her syns jeg også bare er tull. Bakhjulstrekk er ikke noe raskere enn forhjulstrekk. Grunnen til at den S15 jeg har er rimelig rask er at jeg har brukt litt tid på å sette den opp så den passer min kjørestil.

Når vi testet her forje kvelden kjørte jeg jo fra dere med forhjulstrekk også så jeg sjønner ikke helt hvorfor du har fått det for deg at bakhjulstrekk er så mye raskere.

Grunnen til at jeg forsvarer bakhjulstrekk er at det er mye morsomere å kjøre og etter min mening så ødelegger du serien viss du skviser ut bakhjulstrekkerne.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di fleste utenom gtfive ligger nå nokså tett mener jeg..att han er rask tror jeg ikke har noe med bilen å gjøre.heller det att han lager seg setup som virkelig funker å har skills ang kjøring.

jeg syns det var morro å blande biler å for min del ble det mye fighting

-99 Subaru legacy stv

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett var det jo GTFIVE et hav foran oss andre, og jeg hadde andreplassen, med et forsprang som var stort nok til at det ikke ble noe fighting. Jevnet seg ut noe etter hvert som vi begynte å kjøre på litt uvante baner. Men jeg vurderer faktisk å tune ned Seaten noe hvis det kan føre til at det blir jevnere og gjør at vi ligger mer samlet. Og er det noen som er veldig overlegne så vil jeg i det minste oppfordre til å tune ned bilen litt... Det må da være en fair ting å gjøre. Tenkte jeg skulle prøve Seaten på 490...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her syns jeg også bare er tull. Bakhjulstrekk er ikke noe raskere enn forhjulstrekk. Grunnen til at den S15 jeg har er rimelig rask er at jeg har brukt litt tid på å sette den opp så den passer min kjørestil.

Når vi testet her forje kvelden kjørte jeg jo fra dere med forhjulstrekk også så jeg sjønner ikke helt hvorfor du har fått det for deg at bakhjulstrekk er så mye raskere.

Grunnen til at jeg forsvarer bakhjulstrekk er at det er mye morsomere å kjøre og etter min mening så ødelegger du serien viss du skviser ut bakhjulstrekkerne.

Vel, det var kun tillatt med framhjulstrekkere til å begynne med, og jeg kviet meg veldig for å tillate bakhjulstreekkere fordi jeg var redd for at nettop dette ville skje. Men fortsetter å kjøre miks for det. Ikke ta det ille opp, men det er "klaging" fra deg som fikk meg til å tillate bakhjulstrekkere. Framhjulstrekkere var så kjedelig, og du mente vel faktisk selv også at var mer lettkjørt, og de har fordel spesielt på launch og akselerasjon ut av sving. Framhjultrekkere vil løfte nesa og du får torque steer hvis du gir på for mye i sving. Bakhjulstrekkere vil senke baken og gi mer grep til bakdekkene og bilen skyter fart. DET kan du ikke nekte på. Men når bilene først kommer opp i fart er det nok ganske likt, framhjulstrekkere er til og med litt raskere i noen tilfeller.

Men men... Vi fortsetter slik det er nå. Men jeg føler at det må til noen kompromisser for det. Føler at du ble såpass overlegen her om dagen, så jeg ser gjerne at du tuner ned S15 litt, til 490 eller 480 for eks. Du har fått det som du vil med at jeg har tillatt bakhjulstrekkere.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bygd Mercedes nå, etter regla selvfølgelig! Håper å kunne gi litt konkurranse med enten den eller de to FWD-bilene mine på søndag, selv om jeg bør teste litt mer.

Synes egentlig det er like morro å kjøre FWD som RWD i så lave klasser, blir liksom ikke så store forskjellen mener nå jeg.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å gi de som er litt bedre en vekt straff? f.eks at de må sette på "sport" letting evt. at de må sette på sport dekk, dette vil jo ikke ha innvirkning på selve setupet dems (innstillingene), bare at bilen ikke er så rask?

Sølv '00 S2000

Svart`98 ITR #1957 (solgt)

Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider