Gå til innhold

FM 3 - Trackday serie - Race søndag 20.00

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For min del så gitt det jo bare på rævva. Håper det ikke blir slik flere ganger. Da må jeg bare gi opp raceinga. Til forza 4, om det blir da.

 

Men det var vel fights som var bra. Synnst det er en gruppe fremst så en litt lenger bak. Men bruker å være sånn. Dem gode\bedre er fremst å dem mindre gode lengere bak.

 

Er egentlig litt av dette jeg ønsker å unngå med sukessPI/suksessvekt systemet. At hele bunchen kan ligge mer samelet og det ikke skal dele seg opp i grupperinger. At en eller annen klarer å stikke av litt i noen race er som Daniel sier, ikke til å unngå, men vil kanskje ikke skje så ofte som før. Men hvis dere legger ut replay, så skal jeg som sagt se gjennom og vurdere litt frem og tilbake...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, der jeg bomma så veldig på svingen det og gidde opp igår.. Får vel prøve igjenn med ny bil. Greide 1,36,300 på maplevalley. Uten noe bremselinje. Og med mitt røffe tune å da.. :D

 

Er vel bare att ikke alle er gode nok\kjørt nok på samme nivå.

Men back to work igjenn.. Får bli med på en runde idag tifosi om øye dit er blitt bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, der jeg bomma så veldig på svingen det og gidde opp igår.. Får vel prøve igjenn med ny bil. Greide 1,36,300 på maplevalley. Uten noe bremselinje. Og med mitt røffe tune å da.. :D

 

Er vel bare att ikke alle er gode nok\kjørt nok på samme nivå.

Men back to work igjenn.. Får bli med på en runde idag tifosi om øye dit er blitt bedre :D

 

Fikk ikke lov av legen å gå på jobb igjen og sitte foran en pc i timesvis... Så får vel holde meg i ro noen dager til. Kommer bare til å logge meg på her innimellom og sjekke om det er noe enytt... Mulig jeg logger meg på boxen også, men da blir det ikke for å kjøre. Må sjekke om jeg har fått bilen min fra T10.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo kjempe bra m40..

 

ang att feltet delest opp i 2 deler kommer det til å bli uansett hva man gjør..bedre med 2 puljer enn att alle ligger hver for seg..blir det for mye tull med regler osvosv melder jeg meg ut ivertfall..syns det går sakte nok om man ikke itilleg skal drasse på masse vekt så det går enda tregere

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom an da... vis litt vilje til å prøve ut ting i det minste.

Det å snu feltet så de med høyest lobby score starter bakerst hjelper høyst 2 - 3 runder, de raskeste vil klare å komme seg forbi uansett. Med å bruke PI systemet som et "vektsystem", har jeg tro på at det vil bli mye jevnere enn bare å snu feltet. Det funker i WTCC, STCC og BTCC så hvorfor skulle det ikke funke i Forza?

 

Og spar der for svar som at forza er et spill...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kan jo ikke si jeg har gidd op. Første jeg gjorde etterpå var å finne en lugom bil å tune trimme å teste, å så tar jeg å slår beste tia mi med 300deler ca..

 

Det er vel mer enn ett spill, mer som en lifs stil.. Tror det bare er slik att noen ganger går det bare ikke bra. Blåmandag er vel rette ordet..

Men skal det bli forskjellig pi verdier, så må vel alle ha lagret forskjellige oppsett og da får hver pi-verdi.. Så slipper mann ut så fixe trixe å så komme tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du setter opp en skikkelig beskrivelse av hvordan du vil gjøre det såe er jeg med...men att visst jeg vinner første løpet så må jeg tune ned til foreksempel 470 åsså taper jeg neste løp pga lav pi da skal jo bilen justerest opp til 500 igjen??eller

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kan jo ikke si jeg har gidd op. Første jeg gjorde etterpå var å finne en lugom bil å tune trimme å teste, å så tar jeg å slår beste tia mi med 300deler ca..

 

Det er vel mer enn ett spill, mer som en lifs stil.. Tror det bare er slik att noen ganger går det bare ikke bra. Blåmandag er vel rette ordet..

Men skal det bli forskjellig pi verdier, så må vel alle ha lagret forskjellige oppsett og da får hver pi-verdi.. Så slipper mann ut så fixe trixe å så komme tilbake..

 

Skal slippe å ut å tune eller bytte setup mellom racene. Vi starter på blanke ark med alle på 500. Etter vi har kjørt alle racene den kvelden, ser vi på hvem som ligger øverst og hvor overlegen vedkommende har vært den kvelden og gir -10 eller -20 i PI utfra det, som jeg allerede har skrevet opptil flere ganger. Men er ikke -20 PI nok, vil det bli gitt ytterligere -10 i PI ved en senere anledning men vi stopper der. Vil i grunnen tro at -20 vil vise seg å være nok. Dette SKAL prøves ut, det gir jeg meg ikke på. Kommer også til å prøve ut modellen med 2 løp, der vi snur griden til det andre løpet.

Men kan nok være en fordel å lage setup til de forskjellige PI verdiene ja...

 

For å få en slutt på denne diskusjonen bare skjærer jeg gjennom og innfører dette. Dere kan bare fortsette å argumentere så mye dere vil, men det vil ikke bli tatt til etteretning.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du setter opp en skikkelig beskrivelse av hvordan du vil gjøre det såe er jeg med...men att visst jeg vinner første løpet så må jeg tune ned til foreksempel 470 åsså taper jeg neste løp pga lav pi da skal jo bilen justerest opp til 500 igjen??eller

 

OKI...

 

1. Ved "sesongstart" starter alle på PI 500...

 

2. Vi kjører 2 løp først et litt langt et så et kortere et, der vi snur griden fra løp nummer 1.

 

3. Når disse løpene er kjørt, ser vi på hvem som ligger øverst og utfra det gir inntil -20 i PI til vinneren og -10 til nummer 2 og evt. nummer 3.

 

4. Skulle reduksjonen i PI føre til at vedkommende faller helt av lasset vil vedkommende få igjen +10 i PI, vedkommende vil da enten være tilbake på 500 eller 490.

 

5. Skulle vedkommende fortsatt være overlegen med -20 i PI vil det bli gitt ytterligere -10 i PI før neste løpskveld. Kommer trolig ikke til å bli benyttet, men har det som en mulighet dersom -20 ikke skulle være nok.

 

6. Taktikk, å kjøre dårlig med vilje vil ikke gi deg tilbake +10 PI.

 

7. Hvis en av de som vanligvis er av de siste har litt flaks og er den eneste som ikke blir dratt med i en smell og vinner løpet av den grunn vil det ikke bli gitt noe minuspoeng i PI.

 

8. Du melder deg på med EN bil og må bruke den hele sesongen.

 

9. Kan gis dispensasjon til å bytte bil, men starter da med -10 PI i de første racene.

 

10. Du kan tune så mye du vil og gjøre hva du vil med bilen så lenge du holder den innen den PI du har blitt gitt, mellom løpskveldene.

 

Helt nytt format som jeg har hatt lyst til å prøve i lange tider.

Ikke umulig at jeg kommer til å sette opp en aldri så liten pengepremie til de 3 første ved sesongslutt... Skal da ha vært innom alle de virkelige banene i spillet, noen lange versjoner og noen korte versjoner.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår