Gå til innhold

FM 3 - Trackday serie - Race søndag 20.00

Ranger emnet

RBrambo

Anbefalte innlegg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bil med minimum 4 seter, slicks, bur, vektreduksjon og race bremser + understell, som det alltid har vært.

Men er noen som vist seg å være litt vel overlegne i serien, derfor er det innført et system for å jevne ut denne forskjellen, så det blir litt mer morro for de som kanskje ikke kjører like mye som oss andre. Blir litt lettere å henge med.

Er i hvertfall ikke noe moro å kjøre hvis du veit du ikke har sjangs til å henge med. Får meg til å holde meg unna i hvertfall.

Har forresten sett på replayen fra Road America nå. Hvis GTFIVE kjørte med PI på 470 der, er det bare et bevis på hvor bra systemet fungerer. Han hang jo med helt greit, og var ikke mange meter unna å ta seieren.

ja kjørte B470 på road america med rx7 fc som har dårlige kjøreegenskaper (5,7 handling) men høy toppfart i B500. På den bilen hadde jeg justert ned på topfarten for å få den til B470.

Daniel kommenterte det også under løpet at jeg sleit litt i noen svinger men med full konsentrasjon og at de i teten gjorde noen småfeil klarte jeg å holde følge. Med rx7`n hadde jeg aldri klart å holde følge med daniel på en mere svingete bane.

Jeg fightet mot daniel på maple valley de 3 siste rundene, da kjørte jeg S15 med høyere handling (5,9) men lavere toppfart enn RX7`n. S15 hadde aldri klart å holde følge på road america.

På maple vally dro daniel fra meg på alle små og store strekker mellom svingene og jeg måtte kjøre nesten perfekte svinger for å klare å ta igen de en til fire-frem bil-lengdene han fikk på strekkene mellom svingene. Daniel følte kansje at jeg presset han men jeg hadde aldri nok fart i bilen til å ha sjans å kjøre forbi viss han ikke gjorde en stor feil som han ikke gjorde.

I og med at reglene er at vi kun kan bruke en bil må man bestemme seg på om man vil henge med på de raske banene eller de mere svingente banene.

Jeg vant noen løp med B470 men det hadde ikke noe med B470vsB500 å gjøre, enten så var det litt ukjente baner jeg kunne bedre enn de andre eller så var det andre ting som kollisjoner osv som gjorde at jeg klarte å stikke ifra.

Vi kan klare å samle feltet med de som kjører jevne rundetider ved å gi dem B470-B490 og gi de tregteste B500 men hele feltet vil aldri bli samlet før alle klarer å kjøre jevne rundetider med trafikk rundt seg til en hver tid.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å gå lenger ned enn 480 da, annet enn i helt ekstreme tilfeller der en bil og/eller fører viser seg å være veldig overlegen selv da. Vi tro at 480 er mer enn nok for de beste, 490 for de neste beste og 500 for de dårligste. Men det får vi se på når vi kommer i gang.

470 kan nok bli litt mye...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe krav til utseende, men skader jo ikke med racing dekor og startnummer... Eneste du IKKE har lov til utseendemessig er forza styling. Vi begynner å bli en del nå, det er jo bare kult.

Les gjennom den første posten hvis du ikke har gjort det, der er reglene spesifisert.

BTW: Bestemt meg for premiering... 500K og 2010 Seat Leon Cupra R (stock) til vinneren. 300K til nummer to og 200K til nummer 3.

Dette vil bli delt ut ved sesongslutt... Skulle jeg være i topp tre, forskyves premieringen ett hakk...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...