Gå til innhold

abs lampa lyser

Ranger emnet

nilssolli

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Att Abs lamper er et ganske vanlig problem på de første utgavene av golf som kom med den funksjonen. både på rallyen og på cabben har jeg måttet bytte følerene som står fremme på støtt demper tårnene.. dette er visst en ganske vanlig feil i følge møller.. koster ikke mere en ca 800 pr side å bytte dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

Att Abs lamper er et ganske vanlig problem på de første utgavene av golf som kom med den funksjonen. både på rallyen og på cabben har jeg måttet bytte følerene som står fremme på støtt demper tårnene.. dette er visst en ganske vanlig feil i følge møller.. koster ikke mere en ca 800 pr side å bytte dem

Hos meg lyser airbag-lampa! :( Kan det være løsningen på problemmet mitt det du skriver over her?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

Kan kjapt ta en test på føleren, plugg av respektive stikka til føleren på torpedoveggen, ledningen går inn i skjermen, mål resistansen, skal være ca 1300 ohm på denne golfen mener jeg, mindre tyder på kortslutning i føleren, mer tyder på brudd.

Brudd kan også være kabelen, da er det bare å måle rett på føleren på hjulet, er det annet resultat så er det ledningen.

Så kan man måle vekselspenning fra føleren litt usikker på hvor mye det skal være, men bør være noenlunde likt, tror det skulle være ca. 1,5 v ~ ved 60 r/min.

stemmer ikke det signalet er det sannsynlighvis avstanden, skal være ca. 1 mm. generelt.

Føleren står på hjulspindelen og ikke på dempertårna, er bare ledningen som er rett ved.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilssolli

da er problemet løst, var begge følerene på fremhjulet som var gåen..

Gjorde du dette på Møller? Mye kosta det deg? Selv har jeg problemmer med airbag'n på førersiden, og trur det kan være feil med føler!? Men skal nok få sjekket det opp.. :) IRRITERENDE å kjøre når det lyser en rød lampe hele tida..:mad:

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Hos meg lyser airbag-lampa! :( Kan det være løsningen på problemmet mitt det du skriver over her?

Airbag-lampa og abs-lampa er to vidt forskjellige ting.

Lyser abs'en er det gult lys, og eneste faren er at du ikke lengere har blokkeringsfrie bremser.

Lyser airbag lampen din er det rødt lys.. og du skal ikke kjøre med røde lamper tent, fordi det er farlig -eller en dårlig ide da..

I værste fall kan airbagen din løse seg ut mens du er ute å kjører, eller ikke virke om du skulle få bruk for den.

Typiske feil er at du har fått/gitt hjelpestrøm over startkabler el.l da kan du oppleve å få problemer med airbag-lampa etterpå.

Anbefaler deg å kjøre innom Møller å få det sjekka opp.. kan hende det bare er snakk om å resette styrehjernen for airbag'en og det bør ikke koste mange kronene.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider