Gå til innhold

Ekstrem tikking ifra motoren - 2.5 TDI

Ranger emnet

audimaan

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en Audi A6 2.5tdi rekke femmer motor, og den har begynt og lage en ulyd ifra motoren, jeg har byttet olje og oljefilter, men det hjalp ikke.

Hørte ifra en kollega at det kansje kunne være turboen, denne motoren har gått 285000km, og at turbinen i turboen begynte og bli slakk så den lager tikke lyder..

Hva tror dere???

takker for alle svar!

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med feil forum?

Du postet denne tråden i underforumet for A6/S6/RS6/A8/S8 for 1996-.

Jeg har flyttet tråden til 100, A6, ur-S4 & S6 (1991-1996), ettersom disse tidlige A6ene kun har hatt femmer TDI (som du skriver du har).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest tråden Liland? Det er de første 2,5 TDI V6 motorene som var kjent for å spise kamakslinger til middag. De gamle rekkefemmerne er de beste motorene som noensinne er satt i serieproduksjon!

Men back to topic, det er ikke ventiltikking du har da? Hydrauliske løftere på disse, og de har en begrenset levetid. 250-300 tusen, så pleier de vel i grunn å ha gjort nytta si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest tråden Liland? Det er de første 2,5 TDI V6 motorene som var kjent for å spise kamakslinger til middag. De gamle rekkefemmerne er de beste motorene som noensinne er satt i serieproduksjon!

Men back to topic, det er ikke ventiltikking du har da? Hydrauliske løftere på disse, og de har en begrenset levetid. 250-300 tusen, så pleier de vel i grunn å ha gjort nytta si.

Okei, denne bilen har gått 287000km. Men ja det høres ut som ventiltikking, og mest på de 2nest innerste ventilene..

Har også prøvd og bare bytte olje og olje filter. men det gjorde ikke susen..

Tenkte og teste om det var nok oljetrykk på motoren, for kansje det er mye dritt som sperrer for sila??

hva tror dere?

Hvor mye koster det og få gjort slikt? eller er det lett og gjøre selv?

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olje skiftet du til da? Disse motorene er litt sære på olje, spesielt når løfterne begynner å bli slitne. Hold deg iallfall langt unna Shell Helix! Går vel an å kjøpe en universal oljetrykksmåler å sette på inntil videre. Men hvis du er interessert i å beholde en knakende god motor, så kan du vel like greit koste på deg å plukke ned bunnpanna og se hvordan det ser ut oppi der. Skifte av løftere er ikke verdens verste jobb det heller. Problemet er bare at løfterne ikke akkurat er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olje skiftet du til da? Disse motorene er litt sære på olje, spesielt når løfterne begynner å bli slitne. Hold deg iallfall langt unna Shell Helix! Går vel an å kjøpe en universal oljetrykksmåler å sette på inntil videre. Men hvis du er interessert i å beholde en knakende god motor, så kan du vel like greit koste på deg å plukke ned bunnpanna og se hvordan det ser ut oppi der. Skifte av løftere er ikke verdens verste jobb det heller. Problemet er bare at løfterne ikke akkurat er gratis.

Var under bilen og så, fordi jeg tenkte jeg skulle ha ut bunnpanna, for å rense silen, men da må jeg jo vekk med hele forstillingen? eller er det meg som så feil?

Hvor mye tror du at det koster for 5 ventilløftere? eller får man ett slags sett??

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider