Gå til innhold

Får ingen spillere til og funke bortsett fra en gammel en.

Ranger emnet

st1an

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sliter litt med og få liv i spilleren(e) mine..

Hadde en billig jalla-spiller til rundt tusenlappen, som plutselig ikke funka lengre. Tenkte den var streika, så greit nok. Kjøpte ny idag, en Alpine spiller.

Kobla rød ledning på rød, og gul på gul på ISO pluggen.. Så var det blå og rosa igjen. Blå er til remote til forsterkeren og rosa er noe til bluetooth-saker.

MEN heller ikke denne spilleren starter! HELT dødt.. Noen som har peiling på hva problemet kan være..? Har testa spilleren i en annen bil, og den funker bare flott!

Har en grundig-spiller i bilen som har vært der siden jeg kjøpte bilen, og denne funker.. Også denne har ISO-plugg.

Har selvfølgelig sjekka sikringer både i bilen og spillerene..

ALTSÅ, får ikke liv i litt nyere spillere.. Kun en 10 år gammel sak!

Har før hatt liv i en Pioneer-spiller som ikke funker lengre. Også denne spilleren funker i en annen bil, men ikke min.

Eneste jeg sitter igjen med nå, er at de nyere spillerene har en innebygget forsterker på 4x50W.. Lurer på om dette har noe og si? Hva kan isåfall gjøre at spillere som drar litt mer strøm ikke funker?

Takker for all hjelp, vil helst få lyd igjen etter aaalt for lenge uten! inv_biggrin.gif

Mvh Stian

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om jord(den svarte) faktisk har forbindelse til gods/jord i bilen. Eldre spillere klarer seg ofte med jord via antennepluggen, det gjør ikke nyere spillere. Bra er det ihvertfall ikke...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jord, ja ;)

Må vel være ledningsbrudd ett sted, eller noe, i og med at jeg hadde en ny pioneer-spiller tidligere som funka. Men etter og ha lånt denne bort en stund, funker plutselig ingen spillere bortsett fra den originale som sagt..

Føler på meg det blir en helsikkes jobb og feilsøke og fikse dette, da alle ledningene kommer innpakka i en tjukk rull opp fra dashen.. Hvordan i helsikke skal dette gå :(

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så komplisert.

Det er tre ledninger du skal tenke på, gul, rød og svart. Dette er minne som alltid skal ha strøm, strøm fra tenning og jord. En mulighet er også å koble gul og rød sammen til fast strøm, da må du bare huske å skru av spilleren selv.

Men dette er det eneste du trenger å sjekke, tre ledninger. :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda.. Meen, jeg vet ikke HVOR jeg skal sjekke ledningene! Altså, hvor ender dem opp? Dem forsvinner inn i dashbordet, må jeg ta ut ALT for og komme til og leite? Har kobla gul og rød sammen, hvis det var det du mente.. Fortsatt ikke liv i den..

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikkje å gjera dette meir komplisert enn det er.

Du har 3 ledninger som får spilleren til å fungere.

So da er det berre å måle og finne ut kva som mangler.

Etterpå Fikser du problemet.

Gul ledning skal ha 12v ifra batteriet.

Rød ledning skal ha 12v ifra tenning.

Svart ledning skal ha jord.

Dette tar deg 5 minutt å sjekke med eit måleapparat

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte nå nettop, på iso-pluggen. Stilte aparatet på volt, Stakk sort på jord(sort kabel), og målte 5v på den gule, og 30 på den røde.. Så tror jeg har gjort noe feil? Hehe..

Kobla rød på gul, og gul på rød.. Men fortsatt helt dødt..

Tusen hjertelig takk til alle som hjelper!:)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker altså bilens originale ledningsnett? Falt deg inn å sjekke om sikringen er hel??

Japp, sikringen så hel ut.. Hehe:)

Ikke bytta den though, men den SÅ hel ut og den originale spilleren funker, og den er også på samme "krets/ledningsnett" sååh..:)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider