Gå til innhold

"beste" kommune og bo i, med tanke på bilmiljø?

Ranger emnet


Booyaga

Anbefalte innlegg

Her eg bur er det som oftast eg og en anna ( Asbjørn her på forumet ) som møtast kvar kveld... Så er bra liv her også

 

ja fy fakeren her er det mykje liv du!

 

ikkje minst bra tilrettelagt for heftig bilkjøring ;)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal seias at Notodden ikkje er det samme som det var desverre. MYE mindre råning og sjenerelt bilmiljø her nå, enn det var. Mykje har hoppa over heia til Bø, men blir ikkje det samme.

 

Er jo alltid noen idioter osm skal klage over alt ting, så kommunen har jo nå kommet med ein haug av ting for å "stoppe" råninga. Blant anna at dei skal forby kjøring mellom var det 23.00 til 05.00 (?) i Storgata på Notodden. Idiotisk, men sånn er det...

Volvo 245 86'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:magic:

 

Hva ettersøker du på den plassen du vil bo, ett stort rånemiljø, ett stort miljø innen skruing og modding, tilrettelegging av Kommunen, baner, Ett villt bilmiljø?

 

om man har en blanding av folk som driver med seriøse bygg og folk som gir regelrett faen i bilen sin:P og de 2 miljøen kommer sammen med felles interesse av og bare kjøre bilene på bane (bør være innen 1t kjøring), og plasser der folk gjerne samles.. og om det er noen som er kjent for og herje litt så er jo det flott..

 

vill høre folk skryte litt av boplassen sin (men forholde seg til fakta)

 

merkelig ikke det har vært noe lyd ifra sarps/rakkestad området, og plasser med umiddelbar nærhet til våler eller artic..

 

kan ikke sette fingeren på hva jeg vill høre, bare det frister så er det jo bare og fyre løs og pakke sammen:)

 

kan jo gi et eksempel igjenn, beskrivelsen av notodden har til nå vært den eneste som har frista. bø og litt, men har vært der noen ganger og sett dårlig med biler og folk:P er det kanskje det at bæ flyter på ryktet fra andre sia heia? ikk3 vet jeg, derfor jeg posta denne tråden, educate me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra denne tråden ble laget, slik at jeg ser hvor vi kan flytte til sommeren.

Viktig at det er et godt bilmiljø der vi, familie på 4, skal flytte.

Så driter vi i kvalitet og dekning på barnehage, skole, butikker, boforhold, kriminalitet, eiendomspriser mm..

 

Forøvrig ikke så verst her i Bodø heller...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:magic:

 

kan jo gi et eksempel igjenn, beskrivelsen av notodden har til nå vært den eneste som har frista. bø og litt, men har vært der noen ganger og sett dårlig med biler og folk:P er det kanskje det at bæ flyter på ryktet fra andre sia heia? ikk3 vet jeg, derfor jeg posta denne tråden, educate me

 

I Bø så avhenger det veldig av om du er der på rett dag, de helgene det er mye folk, er når det er konsert/arrangement der, da reiser også en del fra notodden over dit, er jo ei genial stripe i Bø, i 2006 og 2007 så var det totalt kaos i Bø var vel 250-300 biler der på rånetreffene, på et så lite sted liksom, men ingen treff slår rånedemonstrasjonen 2007 på Notodden, når politiet måtte tilkalle forsterkninger, politihelikopter overvåket og politiet slo jernring rundt kommunen og ba folk returnere, var jo mange svenske rånere som blei stoppa på svenskegrensa som skulle hit osv, var bra treff også nå i 2009 som var, men ikke i nærheten av 2007, skapte det totale kaos der, var kø og stillestående overalt der, rånere i alle aldre fra 14-65år med alle slags biler og masse lettkledde kvins

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På øvre romerike var det bra for en del år sia. Men Jessheim som sjefsråne sted. I Hurdal er det lite folk men mange som driver med gromme biler. Bla flere Cosworther, S2 og S4, Et par EVOer, 323 gtr, pluss masse herjing med volvo 360 og 740, Sierraer osv spes på vintern. Jobber med å fikse lovlig isbane til neste vinter.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOTODDEN ER VERDENS BEZZZTE STED HILSEN BIRING!!!!!!

 

 

Oslo som base må vel være det beste, under 2 timer til Våler, Rudskogen, Akershus nord med cruisinger på Strømmen og Romeriket, osv. Flytta ned til Aust-Agder i fjor og har følt at jeg har mista så og si all kontakt med bilmiljøet.. Norge er et dødfødt land men Oslo er vel et av de mindre dødfødte stedene å bo tror jeg.

 

Og du kjære NOTODDEN ER BEST-boi, hvor har alle de større streetmeetene som folk faktisk snakker om vært? Ikke i Telemark iallfall.

 

Det er jo også spørsmål om man er ute etter bare råning eller om man faktisk er litt seriøs, er man en liten harrytass-råner uansett alder er sikkert Notodden en fin "by" å bo i.

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl bor jeg i ei bygd som heter Lunde, ca 13 km fra Bø Sentrum.

Her var det ett rimelig voksent råneliv for noen få år siden, vi gjorde akkurat som vi ville, visste når politiet dukka opp, burning, sladding, kappkjøring, mye festing.

Det dabber mere og mere av, men sladdinga i gatene her på vinteren har nok aldri gitt seg.

 

Det er da liv her enda, men når vi vet hvor bra det var for 5-6 år siden så er det dårlig.

På vinteren har vi ei genial rånestripe, der det ikke er salta, det er konstant sladding i gata, vi har plasser vi kjører for å ta helt av som er i umiddelbar nærhet.

På Sommeren har vi Viser ved Kanalen, der det er en del konserter, mest for oldinger, men det pleier å være minst en god konsert sikta mot litt mere yngre

Vi har Wings & Wheels, som er ett kombinert fly/MC og biltreff, med musikk, burning, masse fyll, camping, med enda mere fyll, show(Monstertruck de siste to åra) ++++

Vi har pub, Kinarestaurant med servering, slusekafè med servering, gatekjøkken og kjosk med det meste du trenger på. MC-klubb med fester/nachspiel på nettene, bilklubb med det samme.

 

Det er bare her i Lunde.

 

I Bø så har du ei fin rånestripe, masse plasser å stå, en del utesteder(Bull Inn, Fjoset, Grillen, Den gode Nabo, Stell`n, Kroa i Bø), det er MC/Scooterklubb med fester hver helg.

Masse råning i helgene, men dessverre blitt døtt i ukene, det er alltid noen i gata, men ikke som før.

Ofte arrangementer på Kroa på sommeren, vi har grivimoen der vi får lov å burne, herje som vi vil så lenge vi ikke griser til elelr ødelegger(umiddelbar nærhet til høggern), vi har bane på ralle, bilcrossbane vel og merke ca 4 km fra Bø Sentrum.

Muligens norges beste Burger på Sanda(ehm, bø Gatekjøkken)

 

Notodden er jo større såklart, det er jo en by, fortsatt mye råneliv, men ei ubrukelig gate å råne i, smalt, kanter, brustein, og det kryr ikke av plasser man kan komme til å parkere med lave biler, virker og som det finnes mye mere dop der.

Norges Beste Kebab, utvilsomt har man der, og det faktisk to plasser, den er like god begge plassene.

Det finnes jo flere utesteder, flere spisesteder, flere folk, mer alt.

Er du på notodden så må Ostebolle på andersen prøves, og kebab på flints eller topp prøves.

Det er vel bane på gang også tror jeg, mener å ha sett noe greier mot meheia.

 

IMG_2360.jpg

W140 S350D som går på Notodden, Sauherad og Bø

 

habben.jpg

`95 E300 TD som går i Bø

 

018.jpg

Lørja mi av en `91 E300 TD TURBO Sportline som går i Lunde og Bø

 

SP_A0007.jpg

Gamle 190`n min, på 14" hjul hehe

 

05022010285.jpg

`92 300 DT Sportline som går i Sauherad og Bø

 

DSC03479.jpg

 

cellphone1252249790.jpg

DSCN0471.jpg

 

dscn0342.jpg

dscn0414v.jpg

dscn0415h.jpg

dscn0416q.jpg

 

 

Noen biler fra Bø-lunde området, Polakken har sikkert flere bilder å vise fram

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår