FirstPrice Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Nå har jeg ett lite problem her. Hadde stemplet til dreiing hos naboen her, å han klarte å huske på at han skulle merke med tall, men glemte jo rettningspila på toppen. Det er snakk om M20B20/23 stempler til en gammel BMW. Stemplet har rådebolten i center. Skjørtene er det ingen forskjell på. Nå sitter jeg her da å lurer på hvilken vei stemplet skal stå.. Er det noen som har noen lure triks å komme med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Når du har dreid stemplene så er ikke lommer til ventilene noe problem lenger, det som gjelder nå, er om de har eksentrisk montert kryssbolt. Så du må prøve å få målt om kryssbolten står midt i stemplet eller litt til ene siden, står den midt i, så bør ikke retningen på stemplet ha noe som helst og si, men står den eksentrisk skla det stå en bestemt vei for å unngå skjøtebank og slitasje, dessverre husker jeg ikke hvilken vei, emn det er slik at det blir minst mulig sideveis bevegelse på stempel under forbrenningstakten. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Ifølge folk på Bimmers står kryssbolten sentralt på stemplet, men hvor troverdig dette er, vet jeg ikke. Mtp. Hvor kryssbolten står, du tenker på at hullet til kryssbolten er litt til siden da vel og merke? For å få det HELT på det klare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Helt rett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Med andre ord, sålenge stemplet er likt på alle kanter, å kryssbolten står sentralt, så burde ikke veien stemplet "skal" stå ha noe å si, sålenge det ikke slår i innsugsventil eller nevnverdig. Skyt meg om jeg tar feil nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 *pang* Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 *pang* Utdyp deg, eller trekk pistolen mot tinningen din :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 HEHE.. kan ikke:) gjort er gjort. du er skutt i skallen;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Det er det eg mener ja, er det likt fra alle kanter skal det jo selvfølgelig ikke ha noe å si. Ser du slitespor på skjørtet(burde ikke gjøre det), isåfall kikk etter det på sylinderveggene også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Hvordan er det med blokker og stempler fra forskjellige motorer? Trenger en ny blokk da denne var rasa. Kan jeg da bruke stempla fra denne inn i en helt lik, men annen motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 skal ikke ha noe å si så lenge du har samme dimensjoner på cylinder og stempel. bytt bare ringene.. sett på nye! og hon opp cylinderveggen Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 *pang* HEHE.. kan ikke:) gjort er gjort. du er skutt i skallen;) Du er jævlig usaklig! Om du ikke kan noe om det som blir spurt om burde du holde kjeft.. Ble OT, men følte bare for å si det. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Om du skal bruke stempel fra en motor til en annen bør du måle grundig om de er like, det kan være marginale forskjeller som utjør skjørtebank elelr varmskjæring. Er det likt er det ikke så mye i veien om de er bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsen Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 I de fleste motorer står stempelbolten i "offset " i forhold til senter. Dette på grunn av at forbrenningen er noe "treg" ( Derfor fortenning ) Stempelbolten skal ha kommet " forbi " topp dead center når veiva er på topp. Sett fra dreieretningen på motoren. Så se for deg en tverrstilt motor,- da er kryssbolten fremfor center på veiva. Og da dreier motoren med klokken sett fra høyre siden. Blir stempelet montert feil så er det garantert skjørtebank da dette vil " tilbake " samme vei som det kom opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.