gbjoergum Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 I forbindelse med skifting av toppdekselpakkning skulle jeg opgså skifte plugger. "The easy part" tenkte jeg,- men den gang ei. Prøvde med "vanlig pluggnøkkel" men det vakke mulig. Hentet så frem kopp settet og den svære skralla. Men,- koppen for å ta opp vri`ne plugger fikk ikke plass nede i hullet. Idiotbil !! Hva gjør jeg nå ??? Har noen et godt råd.?? gb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Det beste er vel å ta en snartur innom et verksted... Hvis du bare ber de om å løsne pluggene så tar de neppe noe for det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 du trenger nok en 16mm pluggnøkkel, det du prøvde med var nok 13/16" Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Fikk opp pluggene heldigvis, skiftet også nytt pluggledningssett men Vectran ville ikke starte. Hva f.. er det nå ? Tente ikke så mye som et lte host engang. Holkdt på å tappe det splitter nye batteriet mitt. Skjønner ingen ting jeg. Den starta så vidt det var mens pluggene lå å svømte i olje ol plugghettene var fyllt til randen. Sotete og jævlige plugger. Men den hosta og gikk. Nå med ny topplokkspakning nye plugger nye pluggledningern- ikke tegn til liv. Lurer på om jeg kan ha montert ledningene feil. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Regner med at det er en x xev motor du har? Prøvd med startgass, kan hende den ikke får bensin? Du får vel ikke montert pluggledningene feil da disse er tilpasset til lengen fram til pluggen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Regner med at det er en x xev motor du har? Prøvd med startgass, kan hende den ikke får bensin? Du får vel ikke montert pluggledningene feil da disse er tilpasset til lengen fram til pluggen. Ja pluggledningene har riktignok forskjellig lengde, men et par av dem nr.2 og nr3 kunne fint bytte plass uten vansker. Jeg skjønner ingen ting. Da jeg tok opp å sjekket puggene etter diverse startforsøk, var de allerede blitt sotete ? Hva kommer dette av da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havard87 Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Ja pluggledningene har riktignok forskjellig lengde, men et par av dem nr.2 og nr3 kunne fint bytte plass uten vansker. Jeg skjønner ingen ting. Da jeg tok opp å sjekket puggene etter diverse startforsøk, var de allerede blitt sotete ? Hva kommer dette av da ? Skru ut pluggane og sjekk om det er gnist i dei. Pluggane blir sota ned når det er for masse bensin, dersom du ikkje har gnist eller dei tenner på feil tidspunkt er det grunnen til at dei er sota, og bilen ikkje startar. Siter 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Skru ut pluggane og sjekk om det er gnist i dei. Pluggane blir sota ned når det er for masse bensin, dersom du ikkje har gnist eller dei tenner på feil tidspunkt er det grunnen til at dei er sota, og bilen ikkje startar. Og hvis det nå ikke er gnist der, hva skyldes det ? Som sagt bilen starta faktisk med helt jævlige plugger rett før jeg skifta topplokkspakning og allt det der. Hva kan jeg eventuelt ha gjort feil ? Satte jo bare på en ny pakning ? skiftet plugger og pluggledninger. Alt det der skulle vel teoretisk være til det bedere !!??:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Har du ikke satt pluggledingene feil på fordeleren? Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Det er det jeg er redd for,men hvordan finner jeg ut hva som er hvor,-nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Normal rekkefølge er 1-3-4-2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 OK, så når fordeleren er firkantet mener du da : 1 og 3 nærmest kupeen 4 og 2 nærmest fronten slik !?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havard87 Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 fleste fordelerlokk har merka 1-2-3-4 på kvart uttak. Syl 1 er som regel den som er lengst til venstre. Siter 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 registerreim, 1,3,4,2, girboks Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Har du Eco Tec motor, har du ikke fordeler. men en coilpakke. Da er uttakene numrert. Bitte små tall som står nede på kanten, i hjørnene på coilen(e) Og cyl.. nr 1 en den som er nermest registret. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.