MotivAirArt Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Har en -97 A4 TQ, som jeg mistenker har noe tull med noe i forbindelse med turboen. Dvs jeg tror ikke selve turboen er gåen, men et eller annet i forbindelse med den funker ikke helt...synes bilen er veeeldig lat, dyr i forbruk og jeg hører eller merker ikke noe som helst til turboen. Hva tror dere dette kan være. Takknemlig for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 ladetrykk på turbo er det overtrykket den gir på innsugningsmanifolden. Dvs. at du skal lete etter en slange som går inn på rørene mellom turbo og manifold (eller direkte på manifolden). Der kan du koble inn ladetrykksmåleren med en T-kobling. Kjenner ikke din bil, men mellom 0,4 og 0,9Bar kan du forvente ved fullt pådrag. Skal begynne å lade ved rundt 1500rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotivAirArt Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Okei...jeg var først på et merkeverksted å fikk tatt en sjekk på motoren, å de fant ikke noe galt med den, så etter det, fikk jeg chippet denne motoren, som visstnok er originalt på 150 hk, til ca 196 hk, men dette ble bare fiasko, ble ingen forskjell. Han som chippet den, mente den ikke laddet, eller at det var noe galt i forbindelse med turboen. Ikke selve turboen, men noe som hadde med den å gjøre. Han snakket om en fjær på/i en vacum-klokke som kunne være slakk i...hørt om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 kansje resirk eller n75-ventilen? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotivAirArt Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Hvor sitter resirk og n75 plassert?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Det N75 er en ventil med 3 slanger inn på den. En syke på VAG, som gjør at turboen slutter å lade (den styrer på en måte ladetrykket) Slangene kommer og går til turboen bla. Ofte røde og blå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 n75 kan du bytte ... koster ikke stort mer enn 400 kroner mener jeg :) bytt også resirk til en i alu (biltema sin funker faktisk, bruk den mellomste fjæra til ditt oppsett) er du skeptisk til biltema sin så har forge og 034 motorsport gode resirker. Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 montering av turbotryksmåler :) Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - FAQ og guider - LES HER FØR DU SPØR! bytte av resirk :) Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Audi A4 1.8T stasjonsvogn (flere bilder) sleng på ett åpent filter og du har fin lyd i bilen din :D Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Audi A4 1.8T stasjonsvogn (flere bilder) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.