Gå til innhold

Ny cd/dvd spiller. Hjelp!:)

Ranger emnet

frneset

Anbefalte innlegg

Heihei.

Skal skifte ut cd-spilleren min. Har ein blaupunkt cd/mp3 spiller som er blitt 7 år nå.

Er igrunn fornøgd med spilleren, men skrur seg av i ny og ne. Dette er irriterende i lengden.

I tillegg er eg lite fornøgd med instillinger for sub o.l

Få instillingsmuligheiter, og litt tungvind meny.

Er på jakt etter spiller i prisklassen 2000-3000 kr. Er ikkje interesert i å gå over 3000. Ser helst for meg ein spiller til rundt 2500. Ser det er mange spillere i den prisklassen på bilradiospesialisten.no

Men problemet er å bestemme seg.

Noen som har noko å anbefale?

Håper på svar.

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne?

kenwood_cd_radio_rds__mp3_wma__usb_-468612629_0_Big.jpg

Under 3000,- Fin spiller. Uten Blutetooth. Med iPod/iPhone styring. USB, 3 linjeutg. i 4Volt. Kan styre front, bak og sub separert da. 5 linjers display. Skifter farger, ganske fanzy.

Eller denne:

kenwood_cd_radio_rds__mp3_wma__usb_465104007_0_Big.jpg

Rundt 3000,- Samme spec som forrige, med med Bluetooth.

Den såg veldig fin ut..

Du skriver at det er 3 linjeutg i 4volt.

Har nett kjøpt ny forsterker. Der var det 3 innganger. 1 til kanal 1og2, 1 til kanal 3og4 og ein til kanal5.

Må ein da ha 3 signalkabler fra spiller og bak eller kan ein splitte signalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller gått for en Pioneer eller alpine spiller i steden for jvc eller kenwood

Pioneer har bedre lyd kvalitet, og bedre innstilings muligheter en kenwood og jvc,

f.eks denne her

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6645&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

den er kansje litt dyr der, veit at du kan få den for under 2700,- en eller anna plass:P

Endret av Amundsen

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en Pioneer spiller som har bedre lydkvalitet enn de to Kenwood'ene som jeg henviste til må man opp på denne:

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P88RS-II/index.html

Denne spiller virkelig bra!

Men, da snakker vi en helt annen prisklasse. At det er bedre innstillingsmuligheter på den Pioneer'en enn på de to kenwood'ene som jeg henviste er bare sprøyt. Dette er noen av toppmodellene til Kenwood i enkel DIN, og cd-spiller, ikke DVD. Real pris er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsterker har du kjøpt? Er det en 5 kanals forsterker? 4 kanaler til front og bakhøyttalere, pluss en til subwoofer?

Hvis du skal kunne styre fram, bak og subwoofer separat så må du trekke 3 signaler ja.

Har kjøpt denne forsterkeren:

Boss D1800.5 5-kanalers

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7829&katid=36&mid=m436&id=&vn=736

Litt usikker på akkuratt det. Er det fordel å kjøre alt på ein eller dele det opp?

Har ein mono-forsterker som eg og kanskje har tenkt å kjøre suben på. Men er usikker på kva som blir best av å bruke den 5.kanalen på boss'en eller bruke eigen til suben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørmålet blir jo da. Hvilken monoblokk har du?

Fordelen med 5 kanals forsterker er at man slipper å bruke så mye plass til forterkere. Man har liksom alt i en.

JBL Gto3501

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4083&katid=37&mid=m436&id=&vn=736

Kva foreslår du?

Har pr dags dato ein 10mm2 strømkabel. Det virker litt lite.

i bossforsterkeren står det 2x35A sikringer

i JBLforsterkeren står det 2x30A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på å bruke begge forsterkerne jeg. Monoblokka virker å være mye mer egnet til subwoofer enn den 5 kanals forsterkeren.

Ja, 10mm2 strømkabel er litt lite. Bruk minimum 20mm2, helst 30mm2.

En 150A sikring ifra batteriet burde holde.

oki. men korleis løyser eg det med signalkablene?

På monoblokka har eg følgjende innganger:

AUX inn

AUX UT

På 5-kanaleren har eg:

kanal 1og2

kanal 2og3

kanal 5

Har ein signalkabel fra spiller pr dags dato.

Kan eg f.eks gå med den inn på monoblokka (AUX INN) og gå med phonokabel fra (AUX UT), inn på ein splitter og deretter inn på "kanal 1og2", og "kanal 2og3" ?

Eller er det ein anna bedre måte å gjere det på?

Takk for alle svar eg har fått.

Du har vært til stor hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte så kan du det ja, men da vil du ikke klare å styre nivået på forran, bak og subwoofer separat. Da må du gjøre dette på forsterkeren, og det er litt vanskelig å finjustere god lyd i bilen når man ligger i bagasjerommet og skrur.

Jeg vil tippe at kanal 1+2 er Front, og kanal 3+4 er Rear. Kanal 5 skal du ikke bruke hvis du skal kjøre en egen sub forsterker ved siden av.

For å få gjort dette skikkelig ville jeg først og fremst skaffet meg en cd-spiller med 3 linjeutganger, front, rear og subwoofer. Trukket 2 nye signalkabler bak til forsterkere.

Men, du skriver at det ligger en signalkabel ifra cd-spiller per dags dato. Går denne bak til bagasjerom? Bruker du en forsterker utemom per dags dato? Regner med at signalkabel og strømkabel ligger på hver sin side av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte så kan du det ja, men da vil du ikke klare å styre nivået på forran, bak og subwoofer separat. Da må du gjøre dette på forsterkeren, og det er litt vanskelig å finjustere god lyd i bilen når man ligger i bagasjerommet og skrur.

Jeg vil tippe at kanal 1+2 er Front, og kanal 3+4 er Rear. Kanal 5 skal du ikke bruke hvis du skal kjøre en egen sub forsterker ved siden av.

For å få gjort dette skikkelig ville jeg først og fremst skaffet meg en cd-spiller med 3 linjeutganger, front, rear og subwoofer. Trukket 2 nye signalkabler bak til forsterkere.

Men, du skriver at det ligger en signalkabel ifra cd-spiller per dags dato. Går denne bak til bagasjerom? Bruker du en forsterker utemom per dags dato? Regner med at signalkabel og strømkabel ligger på hver sin side av bilen?

Oki.

Jepp er planen det å skaffe meg ein spiller med 3 utganger.

Den eg har no har 2. Men er ein sånn kontakt som blir forgreina ut til 2 phonoutganger.

Jepp, den går til bagasjeromet. Hadde ein forsterker der før. Den har eg hivd vekk, så planen er å bruke den signalkabelen til den nye forsterkeren.

Jepps de ligger på hver sin side. Høgtalerkablene ligg på den sida som signalkabelen ligg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider