Gå til innhold

Sliter med start av bilen !

Ranger emnet

Sufian

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd meg flere ulike løsninger, men uten hell hittil. Dette er snakk om en Octavia 1997 1.6. Det som er problemet er at bilen ikke vil starte, jeg mener at det er noe som tapper bilen for strøm. Dette skjedde etter at en kompis av meg satt lenge i bilen med klimaanlegget og cd spilleren på ganske lenge. (uten at bilen var startet).

Har prøvd med startkabler, og har også prøvd å lade batteriet. Men når jeg kobler batteriet så hører jeg en ulyd fra motorrommet, som om noe starter å gå. Er en rundt svart boks på høyre side i motorrommet. Og denne stopper når jeg presser inn bremsepedalen.

Håper det er noen som kan hjelpe meg ut her :)

- Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet?

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det er vann på batteriet? for hvis det ikke er det så vil det vel tappe seg ganskefort, men hvis det ikke er det ville jeg ha skjekket ledningene til et evetuellt anlegg, hvis det er det i bilen, utenom det vet jeg desverre ikke, håper du får det til :)

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne klimaanlegget brukes uten at motoren var igang?

Dersom man kjører korte turer (riksing som jeg kaller det..) med varmen fullt på, varmeseter, bakrutevarme og anlegget på flat pedal, vil dette tappe batteriet mer enn det blir ladet opp. Dersom man får en total utladning av batteriet i lave temperaturer, blir batteriet lett ødelagt..

Jeg ville absolutt byttet batteri.

Hva den runde boksen angår, er jeg usikker på hva du mener..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ìkke min bil, er en kompis av meg. Og han har ikke noe anelse om biler, så han sa at han hadde på klimaannlegget og cd spilleren på. Denne runde boksen er plassert oppe til høyre i panseret. Finnes det ikke noen motoroversikt tegning for dissa bilene?

Høres ut som om noe begynner å snurre i denne boksen, og bremse pedalen vibrerer, og når du presser bremse pedalen ganske så hardt inn stopper lyden og vibrasjonen, men når du deretter slipper bremsen er det på'n igjen.

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel tillegsluftpumpa ell no...

men uansett høres det jo ikke ut som kompisen din har henvendt seg til rett mann da.

du har 3 skoda verksteder i oslo. Rud. Etterstad og Grorud. ring en av de.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har kanskje ikke det. Men skoda Octavia er noe dritt biler når det gjelder skruing.Har nesten byttet alt av motor deler på min bil som er en BMW, og kan en del om biler. Men aldri vært borti noe lignende.

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har kanskje ikke det. Men skoda Octavia er noe dritt biler når det gjelder skruing.Har nesten byttet alt av motor deler på min bil som er en BMW, og kan en del om biler. Men aldri vært borti noe lignende.

Ok. hadde poenget ditt vert å motbevise det jeg skrev. er det jo ikke spesselt lurt av deg å bære ved til det brennende huset.

Definer hvorfor octavia er noe dritt og skru på? har du f.eks aldri hørt om fransk?

Og hvilke deler snakker du om når du sier alt av motordeler?

Høres jo ut som en skikkelig "bilguru" du.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le litt av småkranglingen her:)

Skoda er vel ikke verre en andre biler levert av VAG.. Det kommer helt an på hva man er vant med å skru på, må jo også si at du finner vel nesten ikke simplere motor å skru på enn 1,6 som det henvises til her.. Prøv deg på gamle Huyndaier eller franske biler slik cosworth87 skriver, da kan du begynne å klage.

Er du helt sikker på at noe trekker strøm? Hvis ikke, sett på ett tangampermeter og se om det lekker strøm. Eller sett bilen inn på ett verksted og spar deg for alt hodebryet, er jo kompisen din som får regninga på "drittbilen"...

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel igrunn kommet med et meget fornuftig forslag jeg.. et forslag som både gir kompisen din kjørbar bil igjen så fprt som mulig. og som sparer deg for å styre med noe du egentlig ikke kan.

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider