Gå til innhold

løkter

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Om xenonlampene skal være lovlige i bruk er det krav om automatisk høyderegulering av lampene,slik at de endrer seg automatisk ved f.eks mye last i bagasjen etc.

 

Alle biler med orginale xenon har sensor foran og bak mont på understellet og måler bilens høyde ut fra en grunninnstilling.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Er det lykteglassene eller reflektorene dine som er slitte? Jeg hadde veldig matte lykteglass, men jeg polerte dem med vanlig bilpolish og da ble de mye bedre. Leste en tråd her på forumet om en som hadde polert baklyktene sine med jif skurekrem med stor suksess. Lyktelassene på Voyager er jo av plast så det burde funke her også.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være klar over at det ikke er lov å ha biler med godt lys i USAdamndamn Poenget med dette skal være redselen for at de som kommer imot skal bli blendet.

 

F.eks så vet jeg at hvis min Porsche 928 skal importeres til USA så må det installeres lykter med mindre diameter og ikke brytning i glasset. Porsche 928-eiere som har prøvd både USA- og Europa-lykter sier at forskjellen er enorm.

 

Vi leide en ny Mustang i USA for et par år siden, og lysene var som forventet elendige også på denne.

 

Begge våre ex-Voyagere hadde elendig lys desverre.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dessverre en realitet at lysene på Voyager står til stryk. Jeg hadde en Dodge Durango -99 og lysene på denne var også veldig dårlige. Direkte ubehagelig å kjøre på veier uten gatelys.

 

På amerikanske biler går også ofte ledningene til hovedlysene gjennom lysbryteren med tilhørende spenningsfall. Jeg vet Biltema solgte et ledningssett med ledninger, releer og pæresokler for å øke spenningen på hovedlyset. Jeg har dette settet liggende selv siden jeg hadde planer om å montere dette i Durangoen. Dessverre passet ikke pæresoklene så jeg mistet pågangsmotet. Resten er historie.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg fikk også underkjent lyktene på PKK. Kjøpte nye på Ebay:

IMG_0071.jpg

IMG_0070.jpg

Eneste jeg måtte gjøre selv var å bore hull i innsatsen for å putte i de "norske" parklyspærene... mulig jeg kobler til de amerikanske park/markeringslysene senere (etter godkjent PKK :driving)

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår