Gå til innhold

Coilover til en 2000 E46 320CI

Ranger emnet

Nordby

Anbefalte innlegg

Hei en ny BMW eier her som trenger litt hjelp.

Den venstere dempern min bak har nå knekt. I stedet for å bare få den fikset har jeg tenkt til å smelle til med noen coilovere på hele bilen.

Men som sagt, jeg er ganske ny med skruing på bil da dette er den første fine bilen min.

Først et par spørssmål.

Er det skadelig for andre deler å kjøre med en knekt demper?

Har kun merket det i form av klunkelyder og at bilen vingler litt på motorveien. (ikke behagelig i høye hastigheter)

bruker ikke bilen mye i disse tider kun til og fra jobb.

Så til saken Jeg hadde tenkt til å svi av rundt 10 lapper på dette (deler + at noen gjør jobben)

Hva anbefaler dere å sette på og hvorfor?

Hvor mye ca. kommer kun jobben på?

Takker stort for alt av svar

si ifra om dere trenger mer info

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er knekt fjær du har og ikke demper.

En knekt fjær er ikke direkte skadelig for andre deler sånn umiddelbart, men er ikke anbefalt å kjøre med både på grunn av trafikksikkerhet og økt slitasje over tid på andre deler i understellet.

Hvor mye dette vil koste i arbeid er vanskelig og fastslå, spør du på 10 foskjellige verksted får du sikkert 10 forskjellige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remi-a skrev:
Regner med det er knekt fjær du har og ikke demper.

En knekt fjær er ikke direkte skadelig for andre deler sånn umiddelbart, men er ikke anbefalt å kjøre med både på grunn av trafikksikkerhet og økt slitasje over tid på andre deler i understellet.

Hvor mye dette vil koste i arbeid er vanskelig og fastslå, spør du på 10 foskjellige verksted får du sikkert 10 forskjellige priser.

Fjæra sitter ikke på demperen og den ytterste beholderen på demperen er knekt (rustet litt) litt olje som har kommet ut.

Er ikke sikkker på om den er knekt, men ødelagt er den nok.

Kan godt være at fjæra også er kenkt. Bruker somsagt bilen minimalt i tiden før jeg får fikset det.

Har tenkt til å kjøpe disse FK Highsport BMW E46

Hvis noen har noen andre forslag ser jeg gjerne på disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider