Gå til innhold

Miljøet på fremmarsj - dobbelt så dyrt drivstoff/rushtidsavgift++

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

jeg veit ikke om det var meg du sikta til som en mediestyrt person, men hvis det var meg, da ler jeg godt, bare for å kommentere hersketeknikken din(som forøvrig jeg har lagt merke til at ofte kommer fra venstrefløye-folket) du fremhever deg som en slags guds stedfortreder ovenfor meddebattanter, istedenfor å gulpe opp fjortis-påstander som at byråkratene/forskerne er uavhengige, så kom med noen voksne svar som vi kan ta seriøst. Med din holdning ser det ut til at du har lest minimalt angående dette fenomenet.

som allment kjent så er FNs klimapanel, bjerknessenteret og cicero kilder som er korrupte. Disse bør ignoreres i all fremtid, da de har komme med flere feilaktige påstander og har løyet for allmennheten.

 

Litt lesestoff for deg jonleo som er et offer for doktrinen som de fleste oppadgående har skjønt for lenge siden

 

CCCP's grafer har fått hard medfart de siste månedene, i og med all sletting og "justering" av data som er avslørt. Denne linken forteller i alle fall litt om hvorfor CCCP's troverdighet er dalende: http://scienceandpublicpolicy.org/originals/policy_driven_deception.html

 

Som heeejaaa oppi her skriver, så kommer det til å utløpe seg slik, eks-narkisene uten sosialt liv burner regjeringa som igjen skal prøve å vise at de er en av gutta, så de fyrer på bensinprisene, rævkjører halve næringslivet i Norge, dette skjer selvsagt ikke over natta jonleo, men en ting er sikkert, det blir dyrere(hvor mye vet vi ikke enda, men det blir dyrere og dyrere), i 2010 skal ikke prisene økes ifølge pikenes Jens, Jens og resten av AP er faktisk den mest fornuftige av de ufornuftige fordi han er treig med å få i gang ting og dermed holder igjen sv/sp en del, noe som er positivt for bilinteresserte, problem er at de blir burna av ALLE rundt, så de blir presset til å sette på avgiftene, Erik Solheim, Bellona, Natur og livløs ungdom og politikerne fra andre land.

 

Det er et faktum at det vil bli dyrere og at hasjskada-hippier som Bellona, Natur og Ungdom, fremtiden i våre hender osv, får større og større innflytelse og dermed tvinger sakte men sikkert fram forslagene sine, det er ikke snakk om "over natta" som du sier og kanskje ikke fordobling, MEN dyrt nok blir det uansett for bilinteresserte, det er dyrt nok nå så..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem sa hersketeknikk, oppgulp og "voksne" svar?

 

Kom igjen nå, det var ikke meninga å såre noen. Føler du deg dum, kommer du nok over det.

Poenget var i alle tilfeller å peke på medias til tider ensidige og fantasiløse dekning av slike saker, og folks generelle tendens til å ta alt VG og Dagbladet skriver som ubestridelige fakta. Ikke noe personlig overhodet.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce-123: Absolutt med på en skikkelig protest! Blir voldsomt irritert over hva den rødgrønne regjeringen foreslår. Stemte frp i håp om et litt mindre kommunistisk samfunn, men den gang ei. Mye av det dem foreslår virker lite gjennomtenkt og viser mangel på kunnskap gang på gang.

 

Et av tiltakene som kunne vært gjort her i landet er å bygge ut jernbanenettet med høyhastighetsbaner og transportbaner. Så flytte all langveis tungtransport til banenettet. Folk ville bruke tog i steden for fly hvis dette er konkuransedyktig. Vi har masse vannkraft som kunne drevet dette rent og råd har vi (investering kalles det!). Skjønner ikke hvorfor ikke dette forslaget kommer før en evt avgiftsøkning for bil.

 

Dem skjønner tydeligvis ikke at folk utenfor byene er totalt avhengige av bilen hver dag og at avgiftsøkning er ødeleggende! Norge er ille nok med avgifter og skjulte avgifter (bompenger etc) som det er!

 

Og ønsker man virkelig å satse på å få ned utslippene, så investerer man heller i framtiden, ikke bare med tog, men også mtp forskning på nye rene energikilder. Det blir feil å legge et lokk på det som er i steden for å se hvilke muligheter fremtiden bringer. Mennesket fikk til fisjonsprosessen som kan brukes til å lage ren energi (eneste dritet er avfallet, men lagres det sikkert er det nada problemo), så hvorfor satser man ikke på å få til fusjonsprosessen (kjernereaskjonen som skjer på sola)? Dette vil gi helt ren energi i årtusener frem i tid.

 

selvsagt, det du skriver er jo elementær fornuft for normale folk, men når narkiser styrer så utgår all fornuftig tankegang, det må en ny regjering til, det som da vil skje er at en høyre-regjering(mest aktuelle er høyre/frp-regjering) er at fienden til natur og ungdom, bellona og fremtiden i våre hender kommer til makta, ergo en større sjanse for at det blir mer fornuftig politikk og bedre for de bilinteresserte, jeg håper at Erna Solberg blir statsminister og at alkohol/bilavgiftene går ned, det sier litt for tvangsstyrt landet er når Kina så på vår styringsmodell, de likte den norske styringsformen og ville kanskje bruke liknende elementer der, fatter ikke at de kaller det et sosialdemokrati, hvem utarbeidet f eks tilleggsmandatene? hvem trur du?! Nettopp;) Var veldig lurt det, uten disse ville det blitt maktskifte

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa hersketeknikk, oppgulp og "voksne" svar?

 

Kom igjen nå, det var ikke meninga å såre noen. Føler du deg dum, kommer du nok over det.

Poenget var i alle tilfeller å peke på medias til tider ensidige og fantasiløse dekning av slike saker, og folks generelle tendens til å ta alt VG og Dagbladet skriver som ubestridelige fakta. Ikke noe personlig overhodet.

 

men majoriteten styres av medier/politikerne som støtter klimahysteriet, det er lov å mene forskjellige ting, i bunn og grunn så er det vel greit å redusere køproblematikken og store unødvendige forurensningskilder, men politikerne straffer biltrafikken, ikke det som virkelig utgjør noe, bare hør på Erik Solheim! Skipstrafikken som går på TUNG råolje, det er liksom ikke så farlig, det er billisten som skal straffes, er så jææææævlig lei ufornuftig politikk! Hovedkilden til forurensning i trafikken ligger jo i de store byene, her bør kollektivtilbudet forbedres, så må alle de dumme billistene som står i kø i timesvis framfor å kjøpe motorsykkel/scootere(se bare på Italia og Spania), sånn at trafikken flyter bedre og det blir mindre forurensning(bedre kryss og flere felt må også til i tillegg), hadde ikke tatt meg to sekunder, hadde jeg bodd i byen ville det blitt motorsykkel året rundt, spesielt kontorarbeidende(ofte de som står i køen har jeg observert i de årene jeg har jobba inni der), så må veiene forbedres og kollektivtilbudet forbedres, samt få ned prisen på avgiftsfri diesel betraktelig slik at skipene kan gå på dette(hadde hjulpet noe vanvittig), da hadde de fått redusert det som er målet og vel så det, pengene har de rota bort på aksjespekulasjoner og annen idioti, så det er deres egen feil at de ikke har råd til å gjennomføre dette, da bør de og ikke vi ta konsekvensene av dette

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er latterlig i det store miljøhysteriet er elektriske biler, og hvordan dette i det hele tatt skal redde verden.

 

Her sitter man å tror at det å bytte ut bensin/dieselbiler med elektrisk-drevene biler vil redde kloden, mens jo flere elektriske biler som produseres, vil gjøre at kullkraftverkene fyrer enda mer for å opprettholde strømlagrene! Tenk hvor mye penger det går i utviklingen av noe som i bunn å grunn forurenser ENDA MER enn det latterlige prosent-tallet som bilparken utgjør. Ingen tenker på varmekraftverkene rundt om i verden, ingen tenker på skipstrafikken, oljeindustrien, flytrafikken og ikke minst de jævla krigene som foregår rundt i verden. Hvis man bare TENKER hvor mye klimagasser som spys ut hver eneste dag bare av de enorme hangarskipene, jetflyene og tanksene som tusler å går hver dag. Neida, vi skylder på biltrafikken vi. Det er det enkleste. Jævla idioter.

 

"Kullkraft medfører høyere utslipp av CO2 (950g/kWh) enn oljekraft (890g/kWh) og gasskraft (600g/kWh)"

 

Hvor faen er logikken? Hele miljøhysteriet omhandler en ting, og en ting alene, og det er PENGER. Når skal folk i Norge forstå dette, og slutte å la seg lure av propaganda fra politikerne som ikke eier et snev av fornuft! Og ikke minst at de norske politikerne mener at man skal gå foran med et godt eksempel til resten av verden. Haha, vi er 4,5 million mennesker i Norge. Vi er et jævla potetland som tror vi kan endre verden. I USA er folketallet over 300 millioner. HALLO. Det er så latterlig når man ser det i den store sammenhengen.

 

Det som også er latterlig er at politikerne TROR at høyere avgifter fører til at man forurenser mindre. Javel. Hvis en småbarnsfamilie er avhengig av bil. (Jobb, skole, barnehage and so on) og kjører la oss si 10 mil hver dag. Hvis de er nødt til dette, MÅ de betale for bensinen, uansett om den koster 2kr litern eller 30kr. Hva har staten oppnådd? Jo, mer penger i kassa og like mye utslipp.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er latterlig i det store miljøhysteriet er elektriske biler, og hvordan dette i det hele tatt skal redde verden.

 

Her sitter man å tror at det å bytte ut bensin/dieselbiler med elektrisk-drevene biler vil redde kloden, mens jo flere elektriske biler som produseres, vil gjøre at kullkraftverkene fyrer enda mer for å opprettholde strømlagrene! Tenk hvor mye penger det går i utviklingen av noe som i bunn å grunn forurenser ENDA MER enn det latterlige prosent-tallet som bilparken utgjør. Ingen tenker på varmekraftverkene rundt om i verden, ingen tenker på skipstrafikken, oljeindustrien, flytrafikken og ikke minst de jævla krigene som foregår rundt i verden. Hvis man bare TENKER hvor mye klimagasser som spys ut hver eneste dag bare av de enorme hangarskipene, jetflyene og tanksene som tusler å går hver dag. Neida, vi skylder på biltrafikken vi. Det er det enkleste. Jævla idioter.

 

"Kullkraft medfører høyere utslipp av CO2 (950g/kWh) enn oljekraft (890g/kWh) og gasskraft (600g/kWh)"

 

Hvor faen er logikken? Hele miljøhysteriet omhandler en ting, og en ting alene, og det er PENGER. Når skal folk i Norge forstå dette, og slutte å la seg lure av propaganda fra politikerne som ikke eier et snev av fornuft! Og ikke minst at de norske politikerne mener at man skal gå foran med et godt eksempel til resten av verden. Haha, vi er 4,5 million mennesker i Norge. Vi er et jævla potetland som tror vi kan endre verden. I USA er folketallet over 300 millioner. HALLO. Det er så latterlig når man ser det i den store sammenhengen.

 

:word_ms

 

Forøvrig er jeg ganske sikker på at miljøproblematikken er reell, MEN det blir feil å legge ALL skyld på bilparken! Derfor kjører jeg gammel bensinmerce med god samvittighet, og lar gladelig firmabilen stå på tomgang når jeg sitter bak rattet og spiser lunsj. :) Tror ikke noen dør av det :D

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......Derfor kjører jeg gammel bensinmerce med god samvittighet......

 

Dette er faktisk en av de beste miljøtiltakene! En gammel bil forurenser ikke mer en motoren slipper ut, mens en ny bil forurenser mye pga at den må lages! Noe som allerede er laget får man ikke gjort noe med, og det er mye bedre å "resirkulere" det som er enn å kjøpe nytt uansett hvor mye "renere" en ny bil går. Alt med måte selvsagt, en muskelbil fra 60 tallet som drikker 3-4 l/mil er selvsagt noe dårligere enn en gammel merce som drikker 1-1,5l/mil.

 

Når det kommer til skipstransporten, hvorfor i huleste får man dem ikke over på kjernekraft i steden? Amerikanerne er iallefall forut her med sine atomdrevne hangarskip som gir 0 utslipp. Da ville de totale utslipp gå drastisk ned.

 

Håper bare at folket tar fornuft neste valg og stemmer høyresiden, selv om det er over 3 lange år til. Får bare håpe den sittende regjeringen ikke fucker opp alt!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når folk hører atomkraft tenker de på hiroshima, å tror d får barn med tre hoder etter å ha jobbet med det...

 

Er jo bare tull og dagens skole bør få ut skremselspropagandaen for kjernekraftverk for heller å få et opplyst folk. Over 500 store kjernekraftverk er i drift idag uten problemer + flere tusen mindre som driver ubåter, hangarskip, benyttes i forskning etc. Verden har gått fremover på 24 år (hvis man tenker på siste store ulykke i Tjernobyl i 86).

 

Er ikke noe pro-kjernekraftfyr, men er bare et eksempel på at regjeringen bør heller være nytenkende, som sagt, isteden for å legge restriksjoner på det som allerede er.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har mer en nok vannkraft og vindfulle kyster å ta av, vi bør nok heller bygge ut flere vassdrag og sette opp vindmøller hvis vi har mangel på elektrisitet;) Men det har vi skjeldent, untatt når kålhueleverandørene selger for mye av reservoaret og vi må importere elektrisitet fra kullkraftverk i øst-europa.

 

Man må nok se på jorden som en total enhet. Lille potetnorge er et lite sandkorn ikke gjør noen forskjell whatsoever, eneste er å få renere skip (da mange skip bygges og eies av norske selskap). Å øke bensinavgiften her i landet er som å kaste ei pølse til 100.000.000 sultne løver og håpe dem blir mette. Det vil ikke gjøre forskjell, kun forsure landets innbyggere.

 

Om USA, Kina og Russland velger å drite i utslippsredusering så kan vi ikke gjøre annet en å se på. Dem har folketallet, de store utslippene og makten til å gjøre som dem vil. Vi får gjort nada, untatt følge avtaler som forhåpentligvis maktimperiene også velger å følge. Men da bør vi gå fram som et godt eksempel på utvikling, nytenking som faktisk kan funke. USA kommer aldri til å gå ned i utslipp så lenge det er olje på jorda, da dem er 100% basert på olje. Men om Norge kunne funnet et bedre alternativ hadde saken vært en annen.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare at folket tar fornuft neste valg og stemmer høyresiden, selv om det er over 3 lange år til. Får bare håpe den sittende regjeringen ikke fucker opp alt!

Jeg har på følelsen at de må kjøre dette landet på hodet og ræva før folk tar til fornuft og stemmer riktig. :P

 

Må bare skyte inn en liten historie her. Har en kammerat som var på jobb igår, og før han begynte så satt han i bilen og lot den svive på tomgang. Så der sitter han og varmer seg, før det ei 7 år gammel jente banker på vinduet og sier; Kan du skru av tenningen? Tomgangskjøring er ikke bra for miljøet. :P

 

Når vi forøvrig nevner Russland, USA og Kina så må vi heller ikke glemme nasjoner som India og Brasil med 1 mrd og 200mill++ innbyggere :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lyst til å blande meg inn i bilforumets klimadebatt, men vil gjerne påpeke et par misoppfatinger.

 

Her sitter man å tror at det å bytte ut bensin/dieselbiler med elektrisk-drevene biler vil redde kloden, mens jo flere elektriske biler som produseres, vil gjøre at kullkraftverkene fyrer enda mer for å opprettholde strømlagrene!...

 

Nå må du si i fra hvis jeg misforstår deg, men energi produsert i et kullkraftverk er renere enn den tilsvarende energi brukt i bilen din. Virkningsgraden er også mye høyere. Beviset er gitt i en annen tråd om elbiler. Produksjonen av el-biler gir i likhet med all annen bilproduksjon klimagassutslipp, men den er liten i forhold til forbruket til bilen.

 

Dette er faktisk en av de beste miljøtiltakene! En gammel bil forurenser ikke mer en motoren slipper ut, mens en ny bil forurenser mye pga at den må lages! Noe som allerede er laget får man ikke gjort noe med, og det er mye bedre å "resirkulere" det som er enn å kjøpe nytt uansett hvor mye "renere" en ny bil går...

Tror ikke du har gjort beregningene dine riktig. Avhengig av hvilken bil og hvor mye du kjører vil mange eldre biler slippe ut mer CO2 i året enn hva produksjons-utslippene for en ny bil er. På kort tid vil dette utlignes. Avhenger såklart av at du kjøper en bil som har lavere utslipp enn den du har.

 

Norge har mer en nok vannkraft og vindfulle kyster å ta av, vi bør nok heller bygge ut flere vassdrag og sette opp vindmøller hvis vi har mangel på elektrisitet Men det har vi skjeldent, untatt når kålhueleverandørene selger for mye av reservoaret og vi må importere elektrisitet fra kullkraftverk i øst-europa.

 

Det er ikke fullt så enkelt som du vil ha det til, det meste styres av tilbud, etterspørsel og pris, men mye av grunnen til at vi importerer elektrisk kraft er sammspillet på kraftnettet, kjerne/kull/gass-kraft bruker lang tid på å regulere produksjonen mens en vannkraftgenerator kan regulere dette mye raskere. Det vil si at vi importerer kraft om natten og eksporterer om dagen.

Sett i europasammenheng med tanke på utslipp har dette ikke noe å si, forbruket er den samme. Forøvrig kan det nevnes at om et par år vil prisen på elektrisk kraft i Norge bli den samme som resten av Europa såfremt overføringsnettet sørover blir bygget ut.

 

Over 500 store kjernekraftverk er i drift idag uten problemer...
Forsmark 2006? Kashiwazaki-Kariwa 2007? Og si at et kjernekraftverk er fritt for problemer blir feil, sikkerheten er mye bedre enn i 1986, men potensialet for en katastrofe er fortsatt tilstedeværende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et interessant fakta i denne sammenheng er at verdens seksten største supertankere har like store utslipp som alle biler i verden tilsammen, og det er bare seksten av de over fire tusen supertankerne i drift rundt om i verden i dag. Og da er ikke resten av skipsnæringen tatt med - så man kan tenke seg hvor mye større problem akkurat skipstrafikk er i forhold til bil når det kommer til utslipp.

 

Berre for å få folk til å tenke litt, en vanleg offshore skip på rundt 10.000kw maskinkraft brukar rundt 15-20m3 i døgnet på steaming. Store anker-håndterings skip brukar opp imot 100m3 i døgnet på full belastning! 100.000 liter i døgnet! kor mange bilar er det i året???

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har noe gode poeng enmas, problemet de fleste skeptikere reagerer på er at menneskeskapte utslipp er sterkt overdrevet og at de naturlige virkingene er det som fører til varmere klima, når man påstår at man redder verden med en el-bil, så bør man sette seg litt bedre inn i sakene;) nye biler er så energieffektive at det heller burde blitt billigere med nye dieselbiler, slik at folk valgte dem og dermed sparte miljøet, el-biler funker i bymiljøet og bør være ett alternativ i butikkene, noe det er nå, øke prisene på noe er helt feil, det vil bare føre til at folk drar på seg mer gjeld, aldri får råd til å bytte til nyere bil pga driftskostnadene på den gamle, de elektriske bilene er også ikke godt nok utviklet. Så har vi den moralske siden av saken, folk bør forsøke å unngå køkjøring og unødvendig kjøring(da sikter jeg til de som har gode muligheter for kollektiv transport til og fra jobb), liker å kjøre bil selv, men hadde jeg hatt buss eller tog så hadde jeg tatt det til og fra jobb/skole, mens i helgene hadde jeg kjørt litt med kosebilen, det sparer både bilen for slitasje/km-stand og lommeboka, men det er så utrolig latterlig kollektivtilbud at det bare er å glemme for de fleste

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår