Gå til innhold

Konvertere til skivebremser bak?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Etter det jeg veit, så ble GTi og VR6 modellene levert med både skivebremser foran OG bak! Ble GTD det også? De andre modellene ble levert med trommelbremser bak, og derfor lurte jeg på om det er mulig å konvertere til skivebremser bak?

Har en 1,8 GL med trommel bak, og har lyst på skivebremser. Regner med at det er mulig å konvertere, men vil det da koste flesk? Hvor mye vil dere anslå prisen til? :rolleyes: Har noen av dere kanskje gjort det på bilene deres? Fortell...

BTW: Ehh...hva er fordelene og ulempene med trommel-bremser bak egentlig? Har hørt at det kan låse seg ofte, eller har jeg hørt feil?:eek:

Takk for opplysninger! :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fiksa det eller? Og det er godkjent i vognkortet? Sikkert hælvetes mye arbeid når man kan såpass lite om biler som meg..wtf?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Fått fiksa det eller? Og det er godkjent i vognkortet? Sikkert hælvetes mye arbeid når man kan såpass lite om biler som meg..wtf?

Har ikke fått på det enda.. Går tregt med meg for tia.. Trur ikke man behøver å få det inn i vognkortet egentlig.. Men for å gjøre det enklest mulig tar du fra hverandre tromla, Så sitter "feste" til de i 4 skruer til selve bakstillinga... Du må skru av bremserøra oxo... Da ender du som bildet under her... Så skrur du på "feste" til calipperne å sånn med de 4 skruene så kommer skiva å litt sånn på.. Har som sagt ikke fått på noen skiver enda så jeg veit ikke helt åssen det er men det går.. Må ha andre håndbrekkwire oxo.. Til gti tenker jeg...

attachment.php?s=&postid=14423

DSC00484small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trur jeg ikke jeg skal begynne med vwfreak...hehe, siden jeg aldri har skrudd no særlig på bil, så dette må jeg nesten overlate til noen som har komptetanse innen nettopp dette! ;) Men på en annen side, så er det ikke veldig viktig for meg å bytte bremser bak, men skive er jo best da! :) Bilen min er jo "bare" 1,8 GL...:rolleyes:

Fint at du posta bilder :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Forresten, leste litt i NBS katalogen ista, og der stod det at det kosta 3999,- for å skifte fra trommel til skivebremser! Høres ikke det billig ut da? Isåfall så kan dem få lov til å begynne på bilen min med en gang! ;)

Må dette skrives inn i vognkortet? Og dette skal vel ikke være noe problemmer med å godkjennes vel?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Det hørtes ut som en grei pris det, tror det må inn i vognkortet og få det godkjent er neppe noe problem, en kamerat har gjort dette å han hadde ikke noe trøbbel i EU kontroll eller teknisk kontroll.

Det var vel også Golf III? Mye betalte han da?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

hvis man kommer over gti bakstilling så er det kanskje det beste. bare å bytte??

Tror nok at det bare er å hive alt over, også må en legge opp evnt, andre bremse slanger, eller modifisere de som er der fra før......

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trudde at grunnen til at man gadd å få ting godkjent var for at man skulle få ting dekket av forsikringselskapene hvis uhellet skulle være ute, eller om man blir stoppet i teknisk kontroll,,,

Trur ikke det er noen politi som sier:

Du må nok desverre komme med bilen på test stasjonen vår, den bilen der er mye mer trafikk sikker en de andre golfene,,, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tersomme

Jeg trudde at grunnen til at man gadd å få ting godkjent var for at man skulle få ting dekket av forsikringselskapene hvis uhellet skulle være ute, eller om man blir stoppet i teknisk kontroll,,,

Trur ikke det er noen politi som sier:

Du må nok desverre komme med bilen på test stasjonen vår, den bilen der er mye mer trafikk sikker en de andre golfene,,, hehe

Hehe, godt sagt! ;)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider