Gå til innhold

Mulig kjøp av Mondeo. Trenger tips.

pusern

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, kjøp en VAG produkt, for da kan du stole på at noe går galt!;)

Sjekk at tannstanga ikke lekker olje og at de indre bærebruforingene ikke har løsnet! Ser dem godt når du vrir over hjulene! Sjekk også at linsene i hovedlyktene ikke er blitt veldig gule pga feil pærer! Ellers så er det egentlig veldig lite spesiellt for Mondeo! Har sett noen biler med rustne skjermbuer, samt under skvettlappene foran (hvis montert! Ellers ruster Mondeoen veldig lite!

Utover dette blir det de vanlige tingene som å sjekke at alt elektrisk virker,at clutch ogbremser/dempere/o.s.v. virker o.k!

Et lite tips: GLX, i hvert fall 95 mod, har oppvarmet frontrute og den er dyr hvis utskifting er nødvendig!

En godt vedlikeholdt Mondeo er det sjelden noe alvorlig galt med, største problemet er som regel tidligere eiere!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

94-mod 2.0 GLX er en super bil ;)

Husk å sjekk dette også:

Eksos-anlegget har en tendens til å ruste istykker.

Toppakningen er et svakt punkt på disse bilene.

Forstillinga

Lykke til!

Hilsen eier av 94- Mondeo 2.0GLX

Vis meg et eksosanlegg som ikke har en tendens til å ruste i stykker! Og da snakker jeg selvfølgelig om originale ikke rustfrie!

Toppakningen er ikke et svakt punkt på Mondeo! Det har selvsagt forekommet der som på alle andre biler

Forstillinga... Vi snakker tross alt om en 10 år gammel bil!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Og dette gjelder bare Ford? :rolleyes:

:rolleyes: Nei, men hvis du ser etter så er vi på et forum som heter Bilforumet.net-Ford-Mondeo.........! Og hva gjør en Ford hater som deg på et slik forum?? Må da være nok problemer å ta tak i på "paralympics" forumet.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Toppakningen er ikke et svakt punkt på Mondeo!

Det fikk jeg høre av et Ford-verksted, men om det er sant eller ikke aner jeg ikke..

Forstillinga... Vi snakker tross alt om en 10 år gammel bil!

Forstillinga var helt ape på 94/95-mod når de kom, gjelder selvfølgelig ikke ALLE bilene som kom, men en god del av dem. Fatter'n hadde mondeo 94-mod i 1994, solgte bilen etterhvert pga mye tullball med forstillinga. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med forstillinga på min bil, som fyller 10 i år :)

-=Streetmeet.net=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, begynner å bli litt nervøs nå ;)

Har desverre ikke rukket å sett på dem enda. Hadde en gang en Granada 2.8i som jeg bare hadde krøll med. Derfor jeg lurer på om Ford har skjerpa seg. Synes Mondeon er en pen bil til en forholdsvis rimelig penge, og ettersom jeg har hørt gode og kjøre. Men holdbarheten er jeg fortsatt litt usikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Nei, men hvis du ser etter så er vi på et forum som heter Bilforumet.net-Ford-Mondeo.........! Og hva gjør en Ford hater som deg på et slik forum?? Må da være nok problemer å ta tak i på "paralympics" forumet.

:D :D :D :D :D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford deltar på sett og vis i Paralympics - i bilproduksjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pusern

Hmm, begynner å bli litt nervøs nå ;)

Har desverre ikke rukket å sett på dem enda. Hadde en gang en Granada 2.8i som jeg bare hadde krøll med. Derfor jeg lurer på om Ford har skjerpa seg. Synes Mondeon er en pen bil til en forholdsvis rimelig penge, og ettersom jeg har hørt gode og kjøre. Men holdbarheten er jeg fortsatt litt usikker på...

Du har all grunn til å være usikker på holdbarheten. Jeg kommer fra en Ford-familie, og har selv eid en rekke Ford'er. Den siste var en 1993' 1.8l Mondeo. "Flyndra" som jeg kaller den.

Kvaliteten på motorene er veldig skiftende. Du kan være heldig å få en som er tilnærmet problemfri, men det meste som sitter i motorens nærhet har en lei tendens til å ryke fra tid til annen, dessverre. Hvilket inkluderer forstillingen.

Dette er ikke noe jeg skriver for å være ond eller for å erte Ford-fanatikerne her inne, men fordi jeg vil at du skal vite hva du går til.

"Mondeo" skal du ikke bry deg om-. Han lever av sånne som deg - han er mekaniker ved et Ford-verksted. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider