Gå til innhold

Bilde - hva er galt her?

Ranger emnet


golf1,8cl

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt en ulyd (type skrapelyd) fra høyre bakhjul på min Golf 1,8 93-model i flere uker, fikk jeg i dag større problemer. Skrapelyden tiltok og jeg måtte stoppe umiddelbart etter at jeg kjente at bilen dro litt til siden. Da jeg tok av hjulkapselen så jeg at det var lekket ut noe svart olje/fett. Jeg "rikset" i hjulet og kjente det var løst (boltene holdt hjulet på plass slik de skal gjøre).

 

Kan det stemme at det er hjullageret som er ødelagt?

 

Hvis ja, er dette noe jeg kan bytte selv uten spesialverktøy?

(Har tidligere byttet bl.a. eksosanlegg og støtdempere uten problemer.) Bør jeg evt. bytte hjullageret på venstre bakhjul også?

 

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe?

Endret av golf1,8cl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jekk den opp og kjekker slakk, er det hjul lager så bytt,.. enkelt å bytte ja, hjul ut, ta ut den koppen på trommelen, så drar du ut en splint som holder senter muttern så kan du resten, men husk rekke følgen fra det du tar ut og inn lagerne, montering: alt montert men ikke stram til senter bolten så hardt, bare få den entret helt inn også ta en liten etter stram.

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

 

Høres ut som om det bare er spon igjen av lageret, og da må du definitivt bytte spindelen.

 

Selv om lageret er havarert så KAN lagerbanene fortsatt være hele\uskadet og er også en mulighet for at det ikke er skade på spindelen der lageret sitter.

 

Uansett, lageret er garantert havarert, det som er kommet ut er hjullagerfettet pga varmgang.

 

Som nevnt over sjekk spindelen nøye for skader, mye som kan repareres med litt garasjemekk alla fil og smergel =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår