Gå til innhold

80 2.0E Fjusker

Ranger emnet

Retteåsen

Anbefalte innlegg

Hei noen her inne kjenner meg nå på dette forumet. Spurt en del og redd jeg kommer å fortsette med det..

Nå har jeg et lite problem med min Audi. Den fjusker/hopper når jeg holder jevn gass. F.eks hvis jeg holder fartsgrense på veien så begynner den og fjuske og eller dette på turtall for så å komme tilbake.

Byttet plugger, de så ikke ille ut de jeg tok ut men plasserte inn nye. Problemet ble ikke bedre!

Jeg tror kanskje det kan være temp giveren som bestemmer hvor mye bensin bilen skal få ved ulike temperaturer.. du skjønner thermostaten min har jeg byttet siden den var pajj.

Bilen var slik før også. Men kan jo hende føleren har gått samtidig, tilfeldig eller ei det vet jeg ikke.

Hva tror dere som kan dette?

Takknemlig for alle som bidrar, jeg lover dere lønn i himmelen. Med mindre dere skal nedover da??

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig for alle som bidrar, jeg lover dere lønn i himmelen. Med mindre dere skal nedover da??

Retteråsen

Har ikke kjøpt billett enda da jeg ikke vet om det blir opp eller ned. Foretrekker derfor lønn i jordiske goder ;)

Du kan måle temp.giveren varm og kald, giveren skal ha ca 270Ω ved 20 grader og ca 3kΩ ved 90 grader. I ditt tilfelle høres det mer ut som at du kan ha dårlig kontakt et sted siden feilen kommer og går. Sjekk også for de vanlige feilene, falskluft (hull i belgen mellom LMM og gasspjeld eller veivhusventilasjon) eller defekt lambdasonde.

Du skriver ikke om du har Digifant eller KE-Jet, om det skjer på varm eller kald motor, samt på hvilket turtall dette inntreffer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg skal sjekke ut det releet :D hehe men jeg vetke om jeg har digifant eller Ke-jet hva kjennetegner disse to sprutene.. Okei lønn her det har jeg så vidt selv, men noe skal vi jo ordne lenge til jul og julekort da men :P

Skal se litt på den ja feilen kommer og går...

Og det er kun da bilen er varm...

Det er på alle turtall så fremt jeg ikke holder bånn gass om dere skjønner, oftest mellom 2-3000 omdr...

Jeg ser på bilen litt i kveld finner jeg ikkno store feil så bytter jeg relee i morgen!

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hakke hatt tid til å sjekke mer ut om problemet, men bilen har vært frisk noen dager nå :) Den starter jo alltid men det er bare noen ganger den er slik.. Tyder på dårlig kontakt noen steder synes jeg også..

Men kan det være så enkelt som at batteri - polen har litt irr på seg at det kan lønne seg å fjerne det ?

Jeg skal også sjekke under rattstammen om noe er kluss der :)

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Aha, vi kan se om det løser problemet, jeg har Powerfilter også. Byttet relee under rattstammen og synes den ble litt bedre også. men nå som det har regnet sikkelig noen dager synes jeg nesten det har kommet litt tilbake. Fukt ?

Hvordan ble bensin forbruket etter du nappet ut den ledningen ?

Takker for svar!

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider