Gå til innhold

Kald motor lakk olje - veivhusvent?

Ranger emnet


flatfour

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var på fjellet i helgen og startet bilen, en A6 2,4Q 2003, i -19 kuldegrader.

Kjørte ca 15 min og plutselig begynne det å lukte brent olje.

Var heldigvis fremme der vi skulle og og parkerte bilen. Så da at det rant ut olje under fra motoren, men så ikke hvor det kom fra. Det var oljeflekker rundt om i motorommet.

 

Jeg anntok da at oljefilteret eller en pakning hadde sprukket pga kald olje skapte stort trykk og filteret hadde gitt etter.

 

Viking antok at veivhusventilasjonen hadde frosset og sendte bilen til verksted.

 

Verkstedet sier at det antagelig var en ispropp(?) som har tint og de kun har etterfyllt olje, tut og kjør..

Syns dette høres rart ut.

Noen som klarer å se noen naturlig forklaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår