Ventostian Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Er det noen som har noen formeninger om hvordan man får best mulig oljeskift? Har hørt litt av hvert ang dette, det er jo 2 metoder for å tømmebilen, enten å suge det ut med en pumpe i peiler røret eller ta bunnpluggen. Noen biler blir det sagt at det er best å bruke pumpe noen pluggen. Har selv passat 3b 2000 mod Noen som har noen formeninger om hva som er best? Siter VW Passat 1,9 TdI VW Caddy 1,4 Arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Skru ut bunnplugg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 jeg kan ikke se noen gode grunner til å suge opp i stedet for å ta bunnpluggen. Hvis motorn er varm og du tapper via bunnpluggen, så får du antakeligvis ut mer av drit og spon med olja, enn om du skulle sugd det opp. Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Suging er trolig også en akseptabel metode. Den er i hvert fall beskrevet i VW sin servicemanual (Elsa). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Som nenvt over, så får du nok ut mest dritt via bunnpluggen. Men sett på en annen side, så burde vel all dritt ha satt seg i filteret for lengst slik at olja i bunnpannen er ren. Vil tro at suging er mest praktisk så lenge du slipper å jekke opp bilen for å bytte filteret, som er tilfelle på disse bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ventostian Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Som nenvt over, så får du nok ut mest dritt via bunnpluggen. Men sett på en annen side, så burde vel all dritt ha satt seg i filteret for lengst slik at olja i bunnpannen er ren. Vil tro at suging er mest praktisk så lenge du slipper å jekke opp bilen for å bytte filteret, som er tilfelle på disse bilene. En må vel ikke jekke opp bilen for å skifte oljefilteret. Det har jeg aldri trengt... Siter VW Passat 1,9 TdI VW Caddy 1,4 Arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Skru ut bunnplugg og jekke bilen litt opp på ene siden. går fint å skifte oljefilter på grav også :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 En må vel ikke jekke opp bilen for å skifte oljefilteret. Det har jeg aldri trengt... Nei, det har aldri vært nødvendig på disse bilene. Faktisk så kan jeg ikke skjønne hvordan en kan klare å komme til fra undersiden da det er sykt trangt rundt filteret. Må løsne ekspansjonstanken og vippe den til siden for å komme til ovenfra. Et slikt spesialverktøy som passer i bunn på filteret og så på skralle er gull verdt for å få det løs + mange filler for å ta opp sølet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Jeg har den oppfatningen at suging er for båtfolk. Dvs der du ikke sånn helt uten Wideröe kan krabbe under motoren. Jeg mekka et slikt verktøy av en bit flattstål og et firkantstål. Men det ble ikke så veldig bra heller. :D Tipper VAG versjonen ser ut som ei slags dobbeltklo som passer inn i braketten på oljefilteret. Men så avansert var ikke jeg på den tiden (jeg somlet rundt med sånne produkter.) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Jeg har den oppfatningen at suging er for båtfolk. Dvs der du ikke sånn helt uten Wideröe kan krabbe under motoren. Jeg mekka et slikt verktøy av en bit flattstål og et firkantstål. Men det ble ikke så veldig bra heller. :D Tipper VAG versjonen ser ut som ei slags dobbeltklo som passer inn i braketten på oljefilteret. Men så avansert var ikke jeg på den tiden (jeg somlet rundt med sånne produkter.) En slik en bør en ha for å få løsna filteret greit: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljefilterverktoy/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.