roy2000 Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Hei. Har et lite spørsmål som jeg egentlig har fått mange svar på, men håper noen her har et endelig svar; Har da en 01 mod A4 1,8TQ som er chippet. Går ut fra det er orginal snurbo på den, alså K03-15 ? og har da snappet opp en K03-22 .. Det sies at de er lik, men kompresjonshuset er litt større på den 22 utgaven. Vil det si at bilen må chippes/mappes på nytt ved montering av en K03-22 turbo, ev hvorfor? Hva er konsekvensene ved bytte og ikke noe mer modifisering? Mvh Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Trur nok du kan kjøre med det uten veldig store problemer. Men sett på turbotrykksmåler, så du kan følge med å ikke overlader. Trur nok turbotrykket kommer litt sene en orginalt Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roy2000 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Trur nok du kan kjøre med det uten veldig store problemer. Men sett på turbotrykksmåler, så du kan følge med å ikke overlader.Trur nok turbotrykket kommer litt sene en orginalt Hei. Ja, har montert det nå, og nå ladder den nesten oppi 1,5bar! ? Kanksje litt mye til orginalturbo, men drar godt ifra.. Men hvis jeg kan bytte til 22 turbo uten å må chippe på nytt, hvorfor mener flesteparten at den må det? Ja, skjønner jo at hvis den blir mappet, så er det best, men her er det jo kun litt større komp.hus det er snakk om.. Så eneste konsekvensen du kan komme med, er kanskje litt høyere laddetrykk og senere spool up? Mvh Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Hei. Ja, har montert det nå, og nå ladder den nesten oppi 1,5bar! ? Kanksje litt mye til orginalturbo, men drar godt ifra.. Men hvis jeg kan bytte til 22 turbo uten å må chippe på nytt, hvorfor mener flesteparten at den må det? Ja, skjønner jo at hvis den blir mappet, så er det best, men her er det jo kun litt større komp.hus det er snakk om.. Så eneste konsekvensen du kan komme med, er kanskje litt høyere laddetrykk og senere spool up? Mvh 1.5bar går fint, men ikke noe mere.. Broren min sin Audi ladet 1.5 bar på det meste uten problemer.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roy2000 Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 1.5bar går fint, men ikke noe mere..Broren min sin Audi ladet 1.5 bar på det meste uten problemer.. Hei. Ja, har hatt det siden bilen ble chippet, og virker ikke som den har tatt noe skade av det. Men lar den gå seg varm før jeg drar på,og samme at den får roe seg litt ned før jeg stopper bilen. Har faktisk vært oppi 1,6bar, noe som flesteparten ikke tror meg på. Kan kanskje være liten feilmargin på elektroniske autogauge meterne.. Men uansett, så vil jo det ikke besvare spørsmålet ang bytte til K03-22 turbo; kan det gjøres uten å måtte chippe bilen på nytt? Ev hva er konsekvensene/forskjellene? Det er nevnt at man må passe laddetrykket, og kanskje senere spool up..? Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Hei. Ja, har hatt det siden bilen ble chippet, og virker ikke som den har tatt noe skade av det. Men lar den gå seg varm før jeg drar på,og samme at den får roe seg litt ned før jeg stopper bilen. Har faktisk vært oppi 1,6bar, noe som flesteparten ikke tror meg på. Kan kanskje være liten feilmargin på elektroniske autogauge meterne.. Men uansett, så vil jo det ikke besvare spørsmålet ang bytte til K03-22 turbo; kan det gjøres uten å måtte chippe bilen på nytt? Ev hva er konsekvensene/forskjellene? Det er nevnt at man må passe laddetrykket, og kanskje senere spool up..? Heisann! Grunnen til at du burde chippe om motoren er jo selvsagt for å få riktig forhold mellom bensin og luft. Kjører du på 1,6 kilo i ladetrykk på et chipoppsett for en originalturbo så tror jeg motoren din står i fare for å gå magert, noe som på sikt kan føre til motorras på det værste. Jeg aner ikke hvordan de forskjellige chiplevrandørene setter opp sine program, men det skulle overraske meg veldig om de legger inn verdier for at bilen skal få fet blanding i tilfelle noen skulle finne på å stappe en større turbo nedi motorrommet sitt. Som regel er jo en chip nøye utprøvd og testet for å kunne levere optimale ytelser på den motoren den er beregnet på. Bortsett fra det.....så er det jo gøy med ekstra hester da! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.