Gå til innhold

kjøpe en litt dyr ungdomsbil

Ranger emnet


skrufportion

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har tenkt og kjøpe meg en ungdomsbil, har tenkt og bruke rundt 200tusen.

jeg er veldig usikker på hva jeg vil kjøpe men har sett på toyota celica 2000+ model og toyota supra.

 

trenger hjelp med bilvalg og vil helst ha en kul bil som ser kul ut og kan styles, og selfølgelig har litt HK:)

hadde vært flott om bilen hadde turbo originalt

 

takker for alle svar!

Join og tjen penger online:)

http://www.neobux.com/?rh=6D61647369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke kjøp Impreza, for når du krasjer går forsikringen opp og det vil vi ikke ha. :D

 

Kjøp deg en Celica du, men(nesten)alle biler kan styles, trimmes og turbokonverteres.Så da spørs det hva du syns er kul, og ikke andre.Eller hur? ;)

 

ja det er sant. MEN på den originale celica motoren er det 143 hk og den tåler nesten ingenting trim, det er heller ikke originalt turbo på den, noe som vil si at jeg må påkoste noe jævlig for å få det på:P

men utsende på celica elsker jeg:)

 

takker for forslag

Join og tjen penger online:)

http://www.neobux.com/?rh=6D61647369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å trimme motor så kan du jo satse på et bra understell etc.Lag en "sleeper" slik at diverse etater ikke ser så fort at du har en rask bil.Og du slipper forsikringshelvete hvis det skjer noe og de oppdager at du har en "turbotrimmet" bil.Det er visst veldigt farlig ifølge media.... ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike tråder, ender med at 80% bir enige om at førstebil bør være billigst mulig, trådstarter og noen få andre er uenige i det, mens de som mener du bør ha en billigst mulig bil er de som faktisk greier å se tilbake hvor dumme de var når de var 18-19 år.

Da får man jo selvfølgelig tilbake at det er forskjell på folk, og det er det såvisst, men det er ett faktum at man er uerfaren, og en som ønsker en råsprek/råtøff bil sannsynligvis ikke er den som kommer til å kjøre mest forsiktig.

 

Vi er mange her som erfaring, med nettopp dette.

 

Mine tips, kjøp deg en billig bil, som du kan prøve deg på å skru på, utføre modifikasjoner på, ikke trenger å være livredd for å ødelegge, og du lærer deg å kjøre bil i, ikke en som redder deg ut av alle farer.

Når det gjelder motoreffekt, så vil jeg påstå at 100 hk holder i massevis i en førstebil, det virker kanskje ikke slik, men 150 hk det er faktisk litt i en vanlig bil, 200 hk er mye.

 

Den dagen noen kan bevise at de trenger mer enn 120-130 hk i en bruksbil på størrelse med en Sierra, vectra, omega normale biler, vil jeg gjerne se det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår