Gå til innhold

kjøpe en litt dyr ungdomsbil

Ranger emnet


skrufportion

Anbefalte innlegg

kjøp bil med som du kan kjøre mye og som er driftsikker, alt under 250hk går latterlig dårlig, øvelseskjørte med bilen jeg egentlig skulle ha som førstebil, bmw 3,5 med ca 235-40hk, gikk dritlei etter å ha herja litt mens fattern satt på, så solgte bilen og kjøpte en med 100hk mindre, mens som var driftsikker og hadde god plass, like greit da det går like dårlig uansett, satt på i helga med 700hk ur quattro og blei jævlig skuffa, da begynner vi å snakke helverste biler, men allikevel trudde jeg det skulle gå en del bedre, syns 4x4 med under 500hk ikke er spesielt spennende med bra oppsett, rwd derimot er greit med under 500hk, siden det spinner seg løs i relativt høg fart, hvis du ikke håndterer 240hk, så håndterer du heller ikke mindre hk, mitt råd er å kjøpe en bil som går billig og er driftsikker, når jeg fant ut hvordan 700hk så ser jeg det slik at det er mye bedre med en mer normal bil, blei faktisk jævlig skuffa, selv om det selvfølgelig gikk bedre enn andre biler jeg har kjørt;) Så kjøp en turbodiesel, f eks Mercedes w211 220cdi 2005-> modell, så setter du på coilovere justert i bunn og feite felger til mange tusen, det angrer du ikke på, jeg vil påstå at du har det like moro med 150 som med 250hk, hvertfall 99% like moro, over det så går det utover holdbarhet og er dyr i drift

 

Alt i alt, du går LEI grisekjøring etter et par år, jeg har hatt lappen i litt over 2 år og har slutta helt med herjing, liker mye bedre cruising i helgene, det har blitt mer og mer moro bare, derfor anbefaler jeg en tøff NORMAL bil med riktig utseende, fin lakk, bra stuk og bra stereo og i bra stand

mb2.jpg

 

slik ser dem ut med riktig oppsett, da blir det en beta me mus på deg vettu;)

 

Hva man syns går bra/er morsomt å kjøre, kommer vel an på personen. Jeg selv har hatt det ganske gøy i min søsters 2,0 8v vectra. :)

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

helt enig! hadde samma bil selv! greide 220... mer en nok fart!!!

Husker en tur jeg og en kompis hadde, med en 2.0 8V 115hk.

80 km/t i 5. gir, bånn gass bortover ei passelig lang slette, nåla passerte 200 før vi slapp, og sletta er ikke milevis.

Imponerende vil jeg påstå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Leste litt rundt omkring på forumet og fatta interesse for denne tråden siden noen her spør om en litt morsommere bil en ellers.

 

For det første vil jeg si at det ikke er noe "farligere" å kjøre en bedre bil tvert imot man forbikjører mye raskere og har mindre sjans for å frontkolidere med noen. Har for øvrig kjørt siden jeg var 18 (er 21 nå) med foreldrenes BMW 530 iA med 231 HK og aldri kræsja i noe selv om jeg må si at på vinterføre så er den virkelig flink til å begynne å sladde og en E-klasse Mercedes sladder faktisk mindre på vinterføre (ble utfordret av en mann i en E 270 CDI til å kappkjøre med han på ett forbikjøringsfelt akkurat rett før innkjøringen til E18 ved Sande før bommene, det var bare tynt med snø på underlaget og allerede i 160 km/t begynte BMWen å skli så jeg måtte pent korrigere den ut av sladden og legge meg over i høyrefelt så Mercedesen kom seg forbi uten noe tegn til å sladde eller skli. For å ende på historien så kom vi om en liten stund på E18 og der var det tørr og bar vei desverre for Mercedesen så den måtte pent innse at motoren i BMWen er kraftigere på tørr vei.)

 

Poenget er i hvert fall at mange blier som er fantastiske kjøremaskiner på tørt føre blir noe helt annet om vintern og at det da kan være farlig av og til. Ellers så var BMWen helt suveren på tysk Autobahn hvor jeg kjørte med den i 250 km/t veldig lenge og den satt som klistret til vegen og man kunne kjente ikke engang noe vindblås eller annet på rattet (Til sammenligning en Toyota Camry V6 3,0 liters med 185 HK fra 2002 ristet som ett løv i vinden allerede i 160 km/t (har kjørt denne selv av andre biler jeg har prøvd på 4-felt) Ellers er dynamic drive systemene og elektrisk styring av rattet også helt suverent i sving, andre biler er mye mindre presise på rattet i sving, den eneste jeg har prøvd som var like god som BMWen var en Jaguar X-type (2002 modell) også 3,0 liters med 230 HK men den hadde også noe system som ekstrautstyr som var installert.

 

Jeg har ikke kjøpt meg noe egen bil i løpet av 3 år som jeg har lappen siden jeg kan ikke tenke meg å kjøre noe som er sakte etter å ha ofte kjørt foreldrenes BMWe og for å kjøpe noe likebra eller bedre må man bruke så mye penger at jeg hadde ikke hatt noe igjen å investere på børsen (noe som jeg gjør for å ha en bedre studietid som jeg har 3 år igjen av). Men nylig fant jeg en skambillig bil som virker at den kan ikke være altfor død med 220 HK og jeg finner ikke noe "krok" eller skjult "feil" ved den fine prisen.

 

Så jeg tenkte at kanskje noen som har mer praktisk mekanisk sans (og ikke bare teoretisk om akselerasjoner, vekt osv.) ville se dette http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20973851 og fortelle meg hva slags "knark" man må forvente som vil gjøre prisen betydelig høyere.

 

Ellers om jeg skulle virkelig ut med nesten alle pengene jeg har investert så tenkte jeg at kanskje dette er noe rått: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20970113 men igjen så har jeg ikke peiling på hvor mye det vil koste å reparere den oljelekkasjen selgeren skriver om og om dette blir alt av "knark" man må ordne før man kan nyte "kjøregleden" av 400 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge bilene er gode biler i forhold til prisen, både w124n og e39n, hvis du studerer og satser på børsen, så ville jeg nok gått for førstnevnte, det er en billig og god bil;) dette i tilfelle du skulle få noen uforutsette utgifter, da er det greit å være på den sikre siden med en billigere bil, sistnevnte faller også i verdi med tida, men den er utvilsomt artig

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke se seg blind på HK heller. Biler har utvikla seg enormt mye over de siste 20 åra, så du kan også vurdere og rett slett kjøpe litt nyere bil og kanskje noe med bra sportsunderstell og sportsinteriør.

 

Nye biler har ofte breiere kraftregister med mer moment tilgjengelig over hele fjøla, bedre hjuloppheng, bruker mindre drivstoff, er sikrere og oftere billigere å forsikre.

 

Seff lager dem mye understyrende søppel for småbarnsfamilier som ikke har tid til å faktisk kjøre, og seff er det noen eldre biler som er piffa opp litt (men da er det pokker så viktig at man vet hva man skal se på når man kjøper) eller var forut for sin tid når de kom - men nyvinning har sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg fullstendig enig i Einar.. hadde selv en billig bil når jeg fikk lappen. kostet på 40-50 tusen. Og da fikk den som jeg vil ha den og lærte meg utrolig mye. etter å ha solgt den så sitter jeg nå med en golf på 100 hk. syns den drar mer en bra nok til å komme meg fram og tilbake på jobb. sierraen jeg har hatt i tidelig vinter på 105 hk har vært bra nok å sladde med. Så ser ikke poenget med en 200 tusen dyr bil med engang. du har jo tross alt mange år til å leve vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår