Gå til innhold

Kjøpt meg 190E, men den lekker kjølevæske.


Fischer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg kjøpte meg MB 190E 1988modell på Torsdag forrige uke, liker den så lang, men det er noen småting som jeg må fikse. Seter blandt annet, mulig noe med varmen i bilen og at den lekker masse kjølevæske som er det jeg har tatt tak i først.

 

Jeg toppet kjølevæsketanken ca kl 13 i dag, og når jeg sjekket senere sånn i 17 tiden så var det bare halvparten igjen, og det var tydlig hvor den hadde gått da snøen under motoren var helt blå :-p

 

Så tittet etter lekasje og tror jeg kan ha funnet noe, så jeg demonterte litt deler og fant et hull som det pipler masse kjølevæske ut av, jeg aner ikke hvorfor det hullet er der, det ser ikke ut som en skade heller. Så håper derfor at noen kan forteller meg om det er til noe eller om jeg bare bør tette det?

 

Jeg har tatt noen bilder for å forklare bedre:

 

Tok av radiatoren og vifta

1dsc00567.jpg

 

Der jeg har puttet inn litt papir er hullet jeg snakker om, og er det noen som vet hva den sorte runde saken jeg har lagt til høyre der er for noe? Den er tilkoblet to ledninger og satt under vifta, den var ganske tung så jeg lurte på om det kunne være en spole eller noe?

dsc00568ra.jpg

 

Nærbilde av hullet, jeg la merke til at det har ingen gjenger så det skal vel ikke sitte en skrue der?

dsc00572dm.jpg

 

Håper noen vet, jeg er takknemlig for alle svar :)

Endret av Fischer

1994 Golf 3 1.8L

1988 MB 190 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,populært kalt "sladrehull" Det er for å "fortelle" deg om att pumpa har lekkasje i innerste lageret,viss hullet ikke hadde vært der, hadde kjølevæska gått ut til ytterste lageret,laga trykk å uvesen på ytterste lageret også. i værste fall skjæring av pumpa.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår