Gå til innhold

Lurt av verkstedet..

Ranger emnet

ClusterOne

Anbefalte innlegg

Huff da... Hvis noen hadde kommi og prøvd å narre meg på en sånn måte hadde jeg blitt SUR. Jaja. Glad jeg har jobb på bensinstasjon, og da får lov å låne verkstedet der av og til. Løftebukk. smøregrav og det hele :D

Kjenner også en kar som har verksted så jeg VEIT at han ikke svindler meg. De tinga jeg ikke klarer sjæl lar jeg han gjøre.

Men dette med at mekanikere ljuger om ting som er feil på bilene er ikke noen bombe. Du kan tenke deg hvor lett det er når gamlemor står der og skal ha et oljeskift på bilen sin, og ikke vet hvor man fyller på spylervæske en gang. Jeg som jobber på bensinstasjon opplever rett som det er at folk ikke veit åssen de fyller på olje og spylervæske en gang. Og nei, dette er ikke bare gamle mennesker og kvinnfolk, men også voksne menn :rolleyes:

Så hvis noen kommer inn å spør meg om åssen olje bilen dems skal ha er det NULL problem for meg å prakke på dem den dyreste olja vi har til 200 kr litern i stedet for den billigste til 75 som funker helt utmerket på bilen dems. Samme med vasken. "hva slags vask trenger jeg?" "den DYRESTE" Uærlige folk finnes overalt. Jeg er ikke en av dem. Men jeg føler meg fortsatt som en ransmann når folk kommer å fyller 95 blyfri til 9,65 litern :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Men jeg føler meg fortsatt som en ransmann når folk kommer å fyller 95 blyfri til 9,65 litern :rolleyes:

Skjønner. Men de fleste av oss her (forhåpentligvis) skjønner det at det er ikke de bak kassa sin feil at 95 koster ti kroner litern inni mellom. Det er jo slik at disse sjefene i petroleumsselskapene bedriver prissamarbeid seg i mellom. Ikke hver enkelt stasjon.

Så pussig at bensinprisene er så høye i de siste. Noen spesiell årsak til dette, eller er det bare tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare slik vi er skapt, noen naive, godtroende små skapninger...

Det er sikkert ikke bare i bil verdenen dette skjer, men vi er og blir folk som tror at alle mennesker er snille, når de fremstår som hyggelige.

Jeg er det selv, og jeg vet det.. Jeg stoler alt for mye på andre mennesker.

Det er trist å si at "det er bare sånn det er", men vi er skapt grådige, og vi vil mest sannsynelig gjøre det som tjener oss selv, uansett hva.

Heldigvis bruker familien min et verksted vi kan stole på! more or less ;)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Men så er det heller ingen som påstår at dere som jobber på Ford-verksteder holder kundene for narr. :D

Joda, det er stadig vekk noen, men vi har fortsatt til gode å narre noen med overlegg!

Jada, jeg skjønte hva du mente, det er vel noe med at Ford er en dritbil fordi noen i familien din hadde et problem med en 17 M en gang på 70 tallet........:rolleyes:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ghia4x4

Skjønner. Men de fleste av oss her (forhåpentligvis) skjønner det at det er ikke de bak kassa sin feil at 95 koster ti kroner litern inni mellom. Det er jo slik at disse sjefene i petroleumsselskapene bedriver prissamarbeid seg i mellom. Ikke hver enkelt stasjon.

Så pussig at bensinprisene er så høye i de siste. Noen spesiell årsak til dette, eller er det bare tilfeldig?

Avgiftene ble noe mer, men ikke så mye mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider