sam Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Bilen det er snakk om er en 1998 Passat 3B 1.8T AEB. Når jeg slår på alarmen via nøkkelen, så låser bilen seg og lager et lite "bært" med fløyta. Andre biler blinker med nødblinken et par ganger. Er litt flaut når jeg står i parkeringshuset på et kjøpesenter f.eks. og bilen kommer med femi-tuten sin. Det jeg lurer på er om dette kan endres via VAS hos Møller eller om det er en omkobling som må til? I såfall, hvilken kobling er det snakk om? Jeg fant en "oppskrift" på PassatWorld.com som innebærer bruk av VAG-COM, men de kanalene som er listet opp der stemmer ikke overens med min bil. Jeg tenker at dette må være en forskjell på enten VAG-COM og VAS eller EU/USA modell. Her er forøvrig "oppskriften": Seems to me like you need to recode your CCM. You'll need a VAG-COM. Lock/Unlock Horn/Flash: [select] [46 - Cent. Conv.] (35 - Cent. Locking for manual window cars) [Adaptation - 10] Channel (03..08) Adaptation Value (1 = on, 0 = off) [save] Channel 03 Auto Lock Channel 04 Auto Unlock Channel 05 Unlock, horn sounds Channel 06 Lock, horn sounds Channel 07 Unlock, turn signals flash Channel 08 Unlock, turn signals flash Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 (endret) Ved bruk av vagcom 409.1US gjør følgende: Lock/Unlock Horn/Flash: [select] [46 - Cent. Conv.] (35 - Cent. Locking for manual window cars) [Adaptation - 10] Channel (03..08) Adaptation Value (1 = on, 0 = off) [save] Channel 03 Auto Lock Channel 04 Auto Unlock Channel 05 Unlock, horn sounds Channel 06 Lock, horn sounds Channel 07 Unlock, turn signals flash Channel 08 Unlock, turn signals flash Endret Februar 25, 2010 av Zefiro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Er det slik å forstå at dette kun kan gjøres med VAG-COM? Det har jeg ikke tilgjengelig nemlig. Om det er en måte å gjøre dette på med det offisielle verktøyet som Møller opererer med så er jeg veldig interessert i å finne ut hvordan Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 oppskriften min er kun vagcom ja. men det kan du kjøpe av bilkabel.com feks. men det kreves fullversjon av vagcom 409.1us for å endre dette. holder ikke bare med den gratis versjonen ... jeg har både fullversjon og kabel .. utstyret er allrede tjent inn igjen .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 oppskriften min er kun vagcom ja. men det kan du kjøpe av bilkabel.com feks. men det kreves fullversjon av vagcom 409.1us for å endre dette. holder ikke bare med den gratis versjonen ... jeg har både fullversjon og kabel .. utstyret er allrede tjent inn igjen .. Hvor mye er dette gebyret til Ross-Tech på egentlig? Virker ganske merkelig om dette ikke er mulig på det offisielle utstyret som Møller bruker, for å være ærlig. Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 du laster ned og installere gratisversjonen 409.1 us fra rosstech. og lisensen kjøper du på rosstech nettsider til 99 dollar. ca 569 kr da jeg kjøpte den .. kabel får du kjøpt på bilkabel.com eller ebay. på norske plassen koster den 235 inkl frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg