imloud2 Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 er den lykkelige eier av 3 stykk 190E herav en bruksbil, et prosjekt, og en delebil. har hatt bruksbilen som min førstebil i 3 år nå, og tenkte jeg kunne lage en prosjekt-tråd om hva jeg har gjort, hva jeg gjør, og hva jeg skal gjøre:) bruksbilen, her skal alt prøves og feiles, og prøves igjen;) det jeg har gjort med denne: 2 forskjellige anlegg felger, mye felger slitedeler rust litt lakk toppakning mm ratt litt styling utvendig og innvendig kjørt masse;) planer med denne: ha den som en bra bruksbil til den dør, noe jeg ikke tror skjer på en stund:D prøve å feile det jeg ikke allerede har prøvd;) prosjektbilen: det jeg har gjort med denne, er å konstatere at den trenger kjærlighet, masse kjærlighet :D så da gjenstår å gjøre, fikse 16v styling, plukke av hengerfeste bytte bakskjermer + innerskjermer bredde foran og bak nye forskjermer (støpe i glassfiber?) nye lykter sote baklykter sote ruter bremser mye foringer og di i bunn og grunn nesten hele bilen;) kanskje turbo eller 16v motor med tiden? :D bilde av ca hvordan jeg ønsker at den skal se ut når den en gang blir ferdig, takk til folket på photoshop-forumet her inne:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 hadde lagt en haug med bilder her, glemte å kopiere hele driten, også ba di meg logge meg på på nytt, letter oppgitt? ja!! får prøve en gang til: bilde av chromeringene først da: bilde før: etter: Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 kommer til å følge med her siden jeg og har 2 190er :D en delbil og ett prosjekt :) blir litt mer posting nå fremover i prosjekte nå som de begynne å bli varmere ute :) Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 kommer til å følge med her siden jeg og har 2 190er :D en delbil og ett prosjekt :) blir litt mer posting nå fremover i prosjekte nå som de begynne å bli varmere ute :) moro at noen følger med :D den er du ikke alene om;) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 (endret) vi prøver igjen da, en tapper soldat gir ikke opp eller hva det nå heter:P anlegget baki baki trunken:P dørtrekk halvferdige kun dørlomme diverse bilder av støping til bilen;) har fått tatt litt bilder av hvordan jeg har begynt å gjøre det med høyttalere i dørtrekkene foran kutte hull i dørlommeplasten tilpasse en høyttaler ring av mdf sjekke at høyttaleren som skal sitte der passer på dybden legge opp en liten støtte av mdf også skumme og legge på høyttaler ringen tilsvarende på andre siden fremside bakside den ene skummet på baksiden kuttet til og prøvd på dørtrekket skummet for så å kutte dette til en fin fasong når det er tørt. kickdeksel kickdeksel trukket over litt stoff, og festet det med klemmene på forrige bilde kickdeksler og dørlommer ferdig i bil hattehylle: hatthylle;) det ble også litt ombygging av hattehylla;) dette var før salg av denne. kofferlokk deksel først så taper jeg godt deretter er jeg veldig glad i byggskum, da dette er veldig enkelt å kutte til etterpå, samt det er fullt mulig å pusse på det:) dette var ingen suksess, men da har man prøvd, så da prøver man en gang til;) 1. kutt til ei plate, gjerne noe 12mm mdf vrak o.l fra en byggevare forretning slik som dette vask plata og kofferlokket der du skal tape med rødsprit/withesprit o.l for å få vekk støv. legg på plastfolie (sånn som man har over maten) og tape denne fast med egnet tape ( jeg brukte blank pakketape fra tesa) tape over der dekselet skal ligge i lokket, så man ikke får polyester der man ikke vil ha det. smør polyester på plasten, legg på glassfiber, og polyester på denne. hvis du har veldig mye polyester nå, kan du bare legge på et lag til og klemme det på med hendene( forutsett at du har på deg engangshansker). legg på så mange lag du vil, men jeg har brukt 3 lag med 300g/m2 glassfiber matte. etter det har herdet sparklet med langtrådet glassfibersparkel for å utjevne det værste før finsparkel pusset: sparklet en gang til for å være på den sikre siden pusset dette godt med kloss, og over med maskin. så lagt på et lag med finsparkel. sparklet en gang til, satser på at det blir siste for denne gang. blir en gang til på den korte kanten. dachsbord tenkte jeg kunne forske litt på dasjbord da jeg har 2 til overs;) felger: amg lookalike kommer fler bilder av bilen og hva jeg har gjort etterhvert;) mer orker ikke finne alle bildene en gang til akkurat nå:P bare å spørre hvis man lurer på noe? :) Endret Februar 26, 2010 av imloud2 Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 noen bilder av dagens virke på dasjbordet:) blir vel noe i den duren her mer skum det skal også selvfølgelig prøves i bilen før jeg støper osv. vil og bli lagd til diskanter. noen forslag til hvor jeg kan plassere dem?:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Moro altså, dette ser det ut som du kan! :thumb Når det gjelder diskanter, så skal vel de ideelt stå i øre-høyde, så a-stolpen er vel et passelig sted. Men det funker fint øverst på dashen også. :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Veldig mye bra arbeid her :) en ting jeg stusser på, det er basskassa di. Det ideelle for en mercedes, pga den meget fint plasserte bensintanken, er en slik kasse jeg ikke husker navnet på.. Ser vertfall omtrent slik ut, med trykkammer for hvert element inni kassa, samt en del i midten der en port fører opp i hattehylla. Vi bygde en slik kasse etter mål vi fikk fra en bilstereoforhandler i 190'n til en kompis etter at en butikkasse rett og slett ikke funka bra nok.. Etter det jeg ser så har du heller ikke bassporter i den nye hattehylla? Tar kritikk for tegninga, rask paint skisse :P Ellers lykke til, 190 er morsomme biler :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 se her ja :) kommet en go del bilde til ja :) bruksbilen dinn me RH AA ? ligge den til salgs for 35 000? va veldig lik en som ligge ute Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Skal ikke kvitte deg med ''amg'' felgene? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Moro altså, dette ser det ut som du kan! :thumb Når det gjelder diskanter, så skal vel de ideelt stå i øre-høyde, så a-stolpen er vel et passelig sted. Men det funker fint øverst på dashen også. :) det begynner å bli noen timer med glassfiber ja, prøve og feile metoden, og første gang jeg støpte, ble det ikke fint hvertfall:P takk for tips:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Veldig mye bra arbeid her :)en ting jeg stusser på, det er basskassa di. Det ideelle for en mercedes, pga den meget fint plasserte bensintanken, er en slik kasse jeg ikke husker navnet på.. Ser vertfall omtrent slik ut, med trykkammer for hvert element inni kassa, samt en del i midten der en port fører opp i hattehylla. Vi bygde en slik kasse etter mål vi fikk fra en bilstereoforhandler i 190'n til en kompis etter at en butikkasse rett og slett ikke funka bra nok.. Etter det jeg ser så har du heller ikke bassporter i den nye hattehylla? Tar kritikk for tegninga, rask paint skisse :P Ellers lykke til, 190 er morsomme biler :D det anlegget jeg hadde sist, hadde jeg to porter opp i hattehylla med en port ned i hvert kammer i kassa. i den nye hattehylla så har jeg gjort plass til 2 8" ere, og da ha kun det, men med hengende kasse under. det er kun et prøveprosjekt, da jeg hadde 2 8" liggende:) men takk for tips hvertfall:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 se her ja :) kommet en go del bilde til ja :) bruksbilen dinn me RH AA ? ligge den til salgs for 35 000? va veldig lik en som ligge ute og kommer nok fler skal du se:) hmm, er nok ikke det, da jeg aldri har hatt rh registrert 190;) og hadde nok heller ikke satt bilen i 35000 med mindre jeg ikke ville selge:P ang amg felgene, så er nok ikke di til slags nei, jobbet iherdig med å få tak i slike selv;) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merc190E2,3-16vturbo Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Det han mener, er at AMG lookalike felga, kan være typen AA av merket RH :) Har potensialet for å bli mye tøft, 190E!! Stå på! mvh Siter 1986 Mazda 626 jordebil 1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger No turbo shit, but still no real power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 stemmer:P tenkte igrunn ikke på det, men ja, felgene heter nok det (: takk for det:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg