Gå til innhold

imloud2: MB190E - prøvekaniner

Ranger emnet

imloud2

Anbefalte innlegg

• Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Og da er det tid for en liten oppdatering.

skriftlig sådan, over planer med bilen i vinter, da den nok blir stående denne vinteren,

selvom det ikke var mitt største ønske:P

grunnen til dette er at registerkjeder røk på vei hjem fra Bergen.

Så da er det nok motorbytte på gang i vinter, så er intressert i en 2,3 8v motor, men er usikker på om jeg skal bygge om til manuell eller ikke?

Hva synes dere? passer alle motorene om hverandre, med tanke på ledningsnett, tenningsmoduler osv? Vet at det meste kan flyttes over av følere mm.

andre planer for vinteren er å få byttet speildekslene, støpe nye forskjermer og lakket dette, mulig lakk av frontfanger og.

Reparere 16v styling fra den andre bilen, (bruke den som delebil)? (den og:P)

lage ny leppe og innfestning til grøftelys bak fangeren (noen som har idè på hvor jeg kan få kjøpt noe 5mm flattjern?

og sist men ikke minst få ferdig anlegget, håper hvertfall veldig på det!

har og noen planer om å støpe dørtrekk i glassfiber, og lage diskanthus mm. men får se hvordan tiden strekker til :P

ellers er det bare å komme med tips og triks som jeg kan ha bruk for :)

Endret av imloud2

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :)

Og da har jeg igrunn bestemt mog for hva jeg vil gjøre med bilen:)

det blir til å sette over motor mm fra den andre jeg har stående, og kaste den.

utover det skal jeg og få byttet alt av foringer i understellet med polyforinger:) samt å få den litt lenger ned mot bakken foran.

noen innspill? :)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byggskum handlet jeg på optimera, (monter) men skjekk pris for all del :) men vil jo anbefale om du skal bruke bare litt av gangen, å kjøpe en fugepistol. dette her de bland annet på biltema.

ja, har laget de ringene selv. bare lagt høyttaleren opp ned, målt høytalerens dybde, for hvor mye den bygger på kanten. deretter frest dette for hånd. litt dritt arbeid, men hva gjør man ikke for syns skyld :)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudd som juling de siste dagene, selvom det faktisk er en tanke kjølig ute xD

gamle motoren er nå kommet seg ut av bilen, og den som står i delebilen blir plukket helt ut i morgen. denne blir det da byttet kløtsj og kanskje svinghjul på, grunnet forskjellige tenningsmerker.

har ikke all verden med bilder, men det kommer noen når galskapen er på plass igjen:)

noen som forresten vet hvor jeg kan få kjøpt tynnere fjærputer?

skulle så gjerne hatt bilen litt lenger ned mot bilens kontinent (asfalten) foran:)

noen som har noen inspill? :)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudd som juling de siste dagene, selvom det faktisk er en tanke kjølig ute xD

gamle motoren er nå kommet seg ut av bilen, og den som står i delebilen blir plukket helt ut i morgen. denne blir det da byttet kløtsj og kanskje svinghjul på, grunnet forskjellige tenningsmerker.

har ikke all verden med bilder, men det kommer noen når galskapen er på plass igjen:)

noen som forresten vet hvor jeg kan få kjøpt tynnere fjærputer?

skulle så gjerne hatt bilen litt lenger ned mot bilens kontinent (asfalten) foran:)

noen som har noen inspill? :)

ta av hjelpefjæren hvist det er coilovers du har?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er opphengsarm der fjærer og dempere stå hver for seg, altså ikke han macperson(:

derav at det er fjærputer øverst på fjæra, som da er mulig å bytte, vil gjerne ha dem der, så det ikke ruster mer enn nødvendig. I værste fall, kan man jo alltids støpe til 2 deksler/plater som man kan legge mellom fjærskåla og fjæra :)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...