Gå til innhold

Ang få toppakning til å tåle bank!

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Org pakning på pinto er ikke akkurat av det sterke slaget.

Ikke uvanlig at de ryker, selv på "bare" N/A tunet motor.

 

Går det ikke an å tilpasse en Grp.A Cosworth pakning til pintoen da? Siden toppen passer på blokka skulle man tro at det gikk. 1299,- på Cosworth.no pluss 150,- i 12.9 unbrako bolter hos den lokale jernvarehandelen. Er ikke avskrekkende det, pluss at man er sikker på at det holder da.

Husk å kontrollere lengden på boltene i tilfelle. Unbrako boltene jeg kjøpte var 120mm lange, mens de orginale var 115mm. Må faktisk ta av de 5mm da boltene bunner hvis ikke.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en gr.A pakning til CVH på cosworth.no, rett under 1000kr. På hvilket trykk burde man ha en gr.A pakning og hva koster en original pakning. Er det ikke så mye dyrer kan jeg jo likegodt kjøpe den. Hva er forskjell i konstruksjon på org. og gr.A?

 

Er umbrako å foretrekke fremfor en normal bolt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjarne

De har en gr.A pakning til CVH på cosworth.no, rett under 1000kr. På hvilket trykk burde man ha en gr.A pakning og hva koster en original pakning. Er det ikke så mye dyrer kan jeg jo likegodt kjøpe den. Hva er forskjell i konstruksjon på org. og gr.A?

 

Er umbrako å foretrekke fremfor en normal bolt?

 

Er vel litt tykkere/bedre gods i grp.A :cool:

 

Strekkbolter kan ikke brukes til å trekke til mere enn de er org beregnet til.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan utformingen på skruehodet er, tror jeg ikke er så veldig farlig. :)

 

Nei, pakningen er i utganspunktet ikke tykkere, men man kan få kjøpt tykkere også. Det jeg mente med tykkere gods, var godset i blikket rundt sylinderene. Altså litt mere stål og litt mindre komposittfiber eller hva det nå består av.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studs i stedet for bolter da? Pinnebolter tror jeg det heter?

 

altså bolt uten hode, har hørt at det er sterkt fordi man ikke twister bolten i det man strammer mutteren som entres øverst, noen som kan bekrefte at det er bra?

 

Lurte på om jeg skulle kjøpe ARP studs, til motoren min.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår