JonVat Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Den 12 desember var jeg og hentet den nye bruktbilen min. En Ford Focus C-Max Blid og fornøyd kjørte jeg hjem, og etter etpar turer kom helgen og vi hadde planlagt en noe lengre tur for å få testet bilen. Men da ville den ikke starte og NAF kom og hentet bilen. Bilen ble tauet inn til Ford sitt verksted og jeg informerte selger om hva som hadde skjedd, Det viste seg da at her var det flere ting som spilte inn. 1. EGR ventilen var defekt og måtte byttes. 2. Det lakk diesel fra slangen mellom filteret og dieselpumpa. 3. glødepluggene funket ikke (Voldsomt tungstartet). 4. luftfilteret var potte tett. Jeg fikk da verkstedet til å kontakte selger, men nå som bilen er i orden får jeg en tlf fra verksted at selger har avvist fakturaen. I kontrakten til bilen står det at jeg har 3 mnd Motor/driverksgaranti. Hvordan bør jeg ta denne saken videre ? Eller er det like greit først som sist å ringe NAF sine jurister. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Ble det kontaktet selger og godkjent av denne før reparasjon? Hvis ikke har du ikke stort å komme med mener jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonVat Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Tok kontakt med de men fikk aldrig noe svar. Derfor antok jeg at det var ok for rep. Snakket med ansvarlig på butikken der istad og han skulle se over saken da han ikke hadde vært på jobb enstund. Det kan se ut til at mld fra meg aldrig har gått videre fra selgeren. Men dette anser jeg ikke som mitt problem at de har interne komunikasjons problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Har du kjøpt bilen hos privatperson eller hos en forhandler? Du har nok lite å komme med om du ikke fikk et "ok" for å fikse bilen fra selgeren. Er han som har denne garantien og derfor skal han også få mulighet til å fikse dette selv! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonVat Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Kjøpte bilen av forhandler. I kontrakten står det svart på hvitt 3mnd garanti på motor/drivverk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Ikke at jeg vet, men tror ikke Møller hadde godkjent at jeg brukte et annet verksted enn deres om det oppstod feil det året jeg hadde bruktbilgaranti. Forhandleren du kjøpte av har vel et verksted som er deres, eller som de bruker...hvor det er meningen at reperasjoner skal gjøres hos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonVat Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Jeg antar det at de har det nå ja. Men dette fikk jeg ingen beskjed om da jeg kjøpte bilen. Fikk heller ikke info om dette da jeg tok kontakt med selgeren og sa at bilen var intauet til merkeforhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Uansett skal en reprasjon godkjennes av garantiinnehaver før reprasjon utføres. Så det eneste du kan håpe på er godvilje. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Du har iallefall større sjangs til godvilje hos en forhandler! Møt opp på døra til forhandleren, legg fram saken på en fin måte og evt gå med på en 50/50 deling om forhandleren virker umulig! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg