Gå til innhold

Liten Tankevekker..

Ranger emnet


Joakim

Anbefalte innlegg

Ja, seff er det fake! Hadde dere frivillig sittet med mobilen og prøvd å treffe en annen bil bare for at det skal se ut som en realistisk reklame? Dere kan jo slå opp "prinsipp" i fremmedordboka.

 

"Hva får jeg for det da?"

"Du får 100.000,-"

"Kult!"

"Men det må være realistisk, så det er ikke sikkert du overlever..."

 

Men når man er inne på urealistisk: Hvis det haster så fryktelig å svare på en sms når man kjører, kan vel passasjeren få lov å svare for sjåføren?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like farlig å bytte en CD hvis CD-mappa ligger litt køddete til, eller hente opp noe fra gulvet som man mister.. Men det tenker ikke folk over.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at noen tror den er ekte, så har den ihvertfall litt virkning :m'm: ( No offence)

 

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om slike filmer, fordi JEG sjelden klarer å relatere den slik at den går inn på meg. Nå vet jeg ikke hva som feiler meg sånn umiddelbart, for jeg har mistet mange kamerater og bekjente i trafikken siste 6-7 år, og vært førstemann på stedet til en dødsulykke der sjåføren av ene bilen hadde overkroppen opprevet, og etter legens anslag døde et halvminutt etter krasj, så jeg har hatt min andel av ekle opplevelser og begravelser.

 

Hva med filmene? De er for meg altfor løsslupne og slurvete lagd. Jeg husker sist den Audi/BMW filmen som ble lagd her i Norge, som var av samme kaliber. Skal man få tatt "balletak" på seeren må det være dødens alvorlig og alt må stemme med biler, detaljer etc (Noe som krever penger/budsjett) Ulykkescenarioet er altfor urelevant og jeg tar meg selv nesten å banne over slett redigeringsarbeid (!). Da er det noe som er fryktelig galt..

 

Er man fokusert når man kjører (!) og setter tlf på dashbordet med en hånd slik at øynene dine er i samme retning som veien, og skriver med en hånd, med veien i bakgrunnen, er det aldri et problem å skrive SMS under vanlig landeveiskjøring. De få gangene jeg tar meg friheten å la være å stoppe for å besvare har jeg aldri gjennom sikkert 300-400ganger med SMS skriving på noe tidspunkt følt ubehag eller vært innblandet i noe som jeg oppfatter som farlig eller nestenulykke. Skrivingen går jo omtrent av seg selv også.

 

Nå skal jeg være klinkende klar på at man ALDRI skriver SMS på en trafikert motorvei! Og jeg bor også godt utpå landet, så denne problematikken er ikke overhengende.

 

Er man konsentrert om bilkjøring bruker ting å gå veldig veldig bra, men det er jo det som er problemet. Sånn som den Audi/BMW reklame-krasjfilmen til Trygg Trafikk. Hvis man er så elendig bak spakene, og ikke klarer å ikke bli totalt satt ut av å se på en attraktiv jente i baksetet mens man kjører bil, er det på tide å levere inn førerkortet sitt.

 

Så fort man forstår at bilkjøring er et sjansespill på liv & død, først da vil man ta bilkjøring seriøst nok. Jeg lærte heldigvis fort, ca 22 dager etter jeg fikk førerkort måtte jeg slepe en person ut fra en brennende bil. Fra den dagen ble min holdning til bilkjøring endret for alltid.

 

Ja, jeg er ikke helt A4. Konsekvenstenking er livsviktig, og man må akseptere og sette andre ønsker til side under bilkjøring. Dessverre må mange bli invalide før de forstår det. I mange tilfeller er det en god egenskap å være kynisk når det kommer til bilkjøring. Kan nok være litt slitsomt, men det holder deg som regel i live.

 

Møter man f.eks et vogntog i en sving prøver jeg på forhånd å bestemme meg hvor jeg skal kjøre av veien om trailerhengern begynner å skjene over i mitt felt, og velger rett gir og har bein klar over clutch og brems.

Endret av 0ddis

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort man forstår at bilkjøring er et sjansespill på liv & død, først da vil man ta bilkjøring seriøst nok. Jeg lærte heldigvis fort, ca 22 dager etter jeg fikk førerkort måtte jeg slepe en person ut fra en brennende bil. Fra den dagen ble min holdning til bilkjøring endret for alltid.

 

Ja, jeg er ikke helt A4. Konsekvenstenking er livsviktig, og man må akseptere og sette andre ønsker til side under bilkjøring. Dessverre må mange bli invalide før de forstår det. I mange tilfeller er det en god egenskap å være kynisk når det kommer til bilkjøring. Kan nok være litt slitsomt, men det holder deg som regel i live.

 

Møter man f.eks et vogntog i en sving prøver jeg på forhånd å bestemme meg hvor jeg skal kjøre av veien om trailerhengern begynner å skjene over i mitt felt, og velger rett gir og har bein klar over clutch og brems.

Huff.. Det må være slitsomt og risikabelt å være passasjer hos deg!

Å kjøre bil er vel ikke et sjansespill? Hvilke sjanser er det man tar i trafikken? Om man hele tiden skal satse på at ting går bra, følger man ikke trafikkregler. Følger man reglene, trenger man ikke satse. Da risikerer man heller ingenting, bortsett fra at andre billister kan gjøre feil (mulig fatale).

 

Dessuten tror jeg sjåføren av vogntoget er mye mer redd for at du skal skjene over i hans kjørefelt. Han er tross alt yrkessjåfør.

 

Hadde du stått for redigeringen, kunne de ikke blitt vist på tv. Selvsagt er en trafikkulykke i virkeligheten mye mer grotesk enn det som fremstilles i reklamefilmer. Men hva tror du foreldre hadde sagt dersom ungene på 3 og 6 år fikk se scener som minner om Hostel-filmene?? Man er vel voksen nok til å forstå prinsippet av reklamen når man er såpass gammel (og forhåpentligvis moden)

 

Av og til tar jeg meg selv i å fikle litt for lenge med cd-spiller når jeg kjører. "Hva hadde egentlig skjedd om jeg hadde møtt en bil der?"

Derfor sender jeg ALDRI sms når jeg kjører bil. Da finner jeg heller en busslomme eller sidevei å parkere på. Ellers får sms-en vente. Er ikke akkurat livsviktig å sende sms. Man kan jo faktisk ringe om det er så viktig at man er villig til å risikere livet, og da har man som regel begge øyene på veien.

Og finner jeg ikke den andre cd-en jeg leter etter med en gang, venter jeg heller med å bytte cd enn å risikere mitt eget og kanskje andres liv bare fordi jeg begynner å bli litt lei av musikken jeg selv har valgt å spille.

 

Det er lov å ta hensyn til andre i trafikken. Tror det redder flere liv enn konsekvenstenkingen din.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ta hensyn til andre i trafikken. Tror det redder flere liv enn konsekvenstenkingen din.

 

Moralen er vel å gjøre begge deler, se framover og tenke konsekvenser av alt man gjør samtidig som man tar hensyn til andre.. Forøvrig liker jeg synet ditt på CD-bytting og SMS-skriving emthup.gif

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at noen tror den er ekte, så har den ihvertfall litt virkning :m'm: ( No offence)

 

Ingen her har vel trodd at filmen var ekte? Dere må ha mistolket Einar om dere trodde han mente det, for han syntes vel bare noen deler virket overdramatisert. Hvilket jeg er helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er vel å gjøre begge deler, se framover og tenke konsekvenser av alt man gjør samtidig som man tar hensyn til andre.. Forøvrig liker jeg synet ditt på CD-bytting og SMS-skriving emthup.gif

 

Hehe ja. Går vel dårlig å kutte blinde svinger og heller ta hensyn HVIS det kommer en bil i mot :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger man reglene, trenger man ikke satse. Da risikerer man heller ingenting, bortsett fra at andre billister kan gjøre feil.

dessuten tror jeg sjåføren av vogntoget er mye mer redd for at du skal skjene over i hans kjørefelt. Han er tross alt yrkessjåfør.

???

hva har vel han å være redd for?

 

Dessuten både tror og mener jeg at det å lese SMS kan være minst like farlig som å skrive. Veldig mange kan jo telefonen ut og inn, og klarer lett å skrive med øya på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår