n0stra Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Nå vet jeg ikke om dette er korrekt sted å poste men det er jo et arrangement. Hvis moderator mener den hører hjemme et annet sted så håper jeg noen kan flytte denne og at dette ikke skaper problemer. Saken gjelder da den infamøse bomringen som settes igang i Trondheim. Torsdag 25 mars 2010 legges det siste forslaget om å legge planen på is. Ingen vil muligen sette penger på at en slik aksjon vil kunne stoppe den. Men man vil i det minste kunne sette et kraftig signal om at dette er noe innbyggerne i og rundt byen missliker sterkt og samtidig gi et varsel om at man ikke aksepterer alt de kommer med. Spesielt når man går til valg med et løfte som "en stemme til AP er en stemme mot bomring". Og de lurer på hvorfor valgdeltagelsen går ned? Vi har nå etablert flere fora; - 1 nettside, http://www.RitaDuLyver.no hvor man prøver å samle endel aktuelle artikler, skrive litt selv rundt det hele, sette fokus på hvem som har gjennomført dette, gi kontaktinformasjon til aktuelle politikere med mer. Her er det også en underskriftskampanje gående. Denne siden ble etablert denne uken. (for de som ikke er kjent, Rita Ottervik er ordføreren som lovte at hun skulle være garantist mot nye bommer ved forrige valg. - 2 facebookgrupper, http://www.facebook.com/group.php?gid=299799242301&ref=mf med over 5000 medlemmer og http://www.facebook.com/group.php?gid=399728255211&ref=mf med over 11 000. Ønsket er å se om man klarer å samle vanlige borgere til en stor protest som sagt den 25 mars utenfor rådhuset. Tidspunktet er klokken 1700. Vi ønsker gjerne innspill og at andre kan engasjere seg i dette om noen har kapasitet. Jeg går ikke utifra at dere alle her inne nøvendigvis er imot denne bomringen, men som et av de største bilrelaterte forum i Norge ville det være dumt å ikke spørre. Om noen er interessert i å moderere, skrive artikler, hjelpe til med innlegg (CMS Løsning basert wordpress på hjemmesiden) eller hjelpe til på aksjonsdagen så ta kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srheim Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du får med en del folk på dette så kan jeg moderere på en eventuell hjemmeside. Blir også gjerne med å protesterer mot bomstasjonene! Har du satt opp side med wordpress? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du får med en del folk på dette så kan jeg moderere på en eventuell hjemmeside. Blir også gjerne med å protesterer mot bomstasjonene! Har du satt opp side med wordpress? Det stemmer, ligger på http://www.ritadulyver.no , foreløbig ca 1000 underskrifter, 700 bekreftede, 10 000 sidevisninger og 2600 besøk, 4 min pr besøkende i snitt. Alt på få dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makoek Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Lurer på hvordan politikerne tenker jeg, jeg får 30% av det jeg tjener siden jeg er lærling, jeg betaler 36% skatt, jeg betaler leie, bensin, x antall avgifter på alt mulig, forsikring og prikken på I`n er vel at jeg må betale enda litt mere, fordi at de skal sette opp veier og gangveier jeg kommer til og bruke noen få ganger i året. Hadde ikke mye å leve på før nå blir det enda litt mindre. Narkomane, trygdesnylter og innvandrere får mere penger å leve på, en meg som jobber 10 timer i snitt hver dag, for og få dagene til å gå rundt + lørdager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 Jeg kunne gitt deg en lang utredning om hvordan norske politikere de siste 60 åra målrettet har kastet bort norske skattebetaleres penger og laget et pengesluk uten like. Til syvende og sist er det hele avhengig av at vi våkner opp og slutter å stemme på de partier som skaper og ansetter arbeidsplasser som er totalt uviktige og ubrukelige (les papirpushere) samt etablerer regler og vedtak som disse igjen skal overholde. Norge bør være et land hvor man i størst mulig grad er fri til å gjøre egne valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg