Gå til innhold

Høyt turtall , Opel vectra 2.0 CD

Ranger emnet

feiarn

Anbefalte innlegg

Når jeg lar den stå på tomgang står den og "jager" opp og ned på turtallet, mellom 600 og 1500 o/min.

Men det er ikke bestandig dette skjer , noen ganger står den konstant på 800 o/min. Men så får motoren tulltak avogtil som ofte fører til att bilen dør eller høyt turtall.

Så hva er det som kan være feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Okei , har testa den slangen nå , å ser ikke ut som det er noe hull i den , så da må det vell være tomgangsregulatoren ? Men bilen har slutten å gå over 1000 o/min. Så nå er jeg bare plaget med att bilen dør .Har filmet ett klipp av hva som skjer nå.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Wixv3SPWRMw&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Wixv3SPWRMw&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med omegaen min. (ved at den fjusker på tomgang til den dør helt ut) Den tynne slangen som går fra toppdekselet og under innsuget går inn på en nippel under spjeldhuset. Denne har to slanger koblet på samme nippel der kjølevannet går gjennom for å kjøle ned ventilasjonen. Hos meg gikk denne tett, og da går all oljedamp gjennom den tykke slangen fra toppdekselet og inn på luftbelgen og inn i spjeldhuset. Og på tomgang (siden spjeldet er igjen) går all dampen gjennom tomgangsregulatoren. Denne har en tendens til å begynne å fjuske slik som din gjør på tomgang. Det jeg gjorde var å skru ut nippelen og rense den før jeg boret den opp 1mm (til 4mm). Da skal det mer til for at oljedampen tetter nippelen.

Vet ikke om det er samme 2-liter på vectra som på omega men.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider