feiarn Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Når jeg lar den stå på tomgang står den og "jager" opp og ned på turtallet, mellom 600 og 1500 o/min. Men det er ikke bestandig dette skjer , noen ganger står den konstant på 800 o/min. Men så får motoren tulltak avogtil som ofte fører til att bilen dør eller høyt turtall. Så hva er det som kan være feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Falskluft, tomgangsregulator, evnt veivhusventilasjon som er tett. (Mener at en av slangene til veivhusventilasjonen går igjennom tomgangsregulatoren på disse) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiarn Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Okei , har testa den slangen nå , å ser ikke ut som det er noe hull i den , så da må det vell være tomgangsregulatoren ? Men bilen har slutten å gå over 1000 o/min. Så nå er jeg bare plaget med att bilen dør .Har filmet ett klipp av hva som skjer nå. <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Wixv3SPWRMw&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Wixv3SPWRMw&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Hadde samme problemet med omegaen min. (ved at den fjusker på tomgang til den dør helt ut) Den tynne slangen som går fra toppdekselet og under innsuget går inn på en nippel under spjeldhuset. Denne har to slanger koblet på samme nippel der kjølevannet går gjennom for å kjøle ned ventilasjonen. Hos meg gikk denne tett, og da går all oljedamp gjennom den tykke slangen fra toppdekselet og inn på luftbelgen og inn i spjeldhuset. Og på tomgang (siden spjeldet er igjen) går all dampen gjennom tomgangsregulatoren. Denne har en tendens til å begynne å fjuske slik som din gjør på tomgang. Det jeg gjorde var å skru ut nippelen og rense den før jeg boret den opp 1mm (til 4mm). Da skal det mer til for at oljedampen tetter nippelen. Vet ikke om det er samme 2-liter på vectra som på omega men. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiarn Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 fant i dag ut att jeg hadde testa feil slange ! så testa den rette å fant ut att den var tett osv men fant en annenslange som var atme som var litt tjukkere som var 2 store hull i på hver ende . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.