Gå til innhold

Bygge om fra Automat, til Manuel?

Ranger emnet


KakeFrans

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny på forumet så vet ikke om jeg la detta på riktig plass.

 

Men saken er det at vi har en ganske så grom motor stående, og jeg skal snart kjøpe bil :)

Tenkte å finne noe denne passa i da, og det som er, er at motoren har automatkasse på, og spørsmålet er da om det er vanskelig om du kjøper en bil med manuelgir (så du slipper å gjøre om så mye inni bilen) og hva skal til for å få den liggende motoren til å fungere med manuelgiring?

 

Vil ikke ha en step-guide med 100 linjer.

Bare et lite pek på om det er vits å ta på seg en sånn jobb i det hele tatt. Har god tilgang til hjelp hvis det først skal skje, men tenkte å spørre om dette var noe å satse på i det hele tatt først.

 

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å bytte girkassa, få på en clutch og muligens bytte svinghjul. Startsperra(som forhindrer starting av bilen når den står i gir) må kobles forbi, det er en smal sak somregel. Hva slags motor og bil er det snakk om?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja ok, det hørtes jo ikke ut som verdens største jobb hvertfall.

Jeg har ikke skrudd mye bil før, men har grunnleggende egenskaper om motor hvertfall :)

 

Er snakk om en motor som har stått i en Mustang, Mach 1 (boss302).

Noe edelbrock saker. som skal inn i enn hva den passer i :) Men interessen står større for manuellkassa der altså.

 

Åssen er det med å få clutch til å passe overens med resten her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang og Cougar med Boss 302 motorene ble bare levert med manuell kasse, så du trenger ingen ombygging da, men er det en ekte Boss302 motor du har ? har du noe VIN# fra motoren, hadde vært artigt å visst hvilken bil den har kommet fra, evt bilde av den ?

Mest sannsynligt er det en vanlig 302 W motor, der er vesentlige forskjeller også på utseende mellom en vanlig 302 og en Boss 302

Er vel og heller sjeldent noen bygger om en original Boss motor med Edelbrock saker.

Og dei vanlige 302 motorene kunne leveres med både automat og manuelle kasser, om den kom originalt sammens med en automat, så blir der noen deler å bytte får å kunne sette på manuell kasse, som nevnt over, svinghjul, samt så må du ha en annen starter, og bl.a forgasser, fordeler er der forskjell mellom dei som skulle ha automat og manuell

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår