Gå til innhold

Vindusviskere sluttet å funke.

Ranger emnet

Trym_

Anbefalte innlegg

Vel, igår etter å ha vært innom butikken ville ikke vindusviskerne foran fungere lenger, de virket helt bra rett før jeg parkerte. Viskern bak fungerer som bare det, og spylevesken kommer også som den skal.

Når jeg prøver å bruke viskerne hører jeg den "bzzzz" lyden akkuratt som den skal, og jeg kan ikke huske å ha hørt den udigge lyden jeg ser ett par andre har vært borti før de sluttet å virke.

Jeg kan svinge dem fram og tilbake manuelt uten ett fnugg av motstand, både med og uten motoren igang.

Er det noen som vet hva problemet kan være? Kan det være noe så enkelt som å feste en liten del for at de skal virke midlertidig?

Jeg har litt lyst til å prøve å fikse dette selv, men jeg er teknisk tilbakestående og vet ikke hvor sikringene er en gang, ennå.

Det er forresten snakk om en Subaru Forester 98', en av de med 122 hester.

:)

- Subaru Forester '98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nå funker de. :D

Men jeg synes det staget satt litt løst, selv om det ikke falt av selv om jeg kjørte dem på fullt i 5 minutter, er det vanlig at det sitter så løst at man kan ta av staget uten den minste anstrengelse?

- Subaru Forester '98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det leddet er av plastikk, og er nok utslitt, har faktisk skifta det på så å si helt ny bil....

Prøv å sett det inn med tjukt fett, tror kun du får komplett mekanisme, fikk bare det når jeg fiksa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takk. Det virket som om det var smurt inn med fett fra før, så det er kanskje ikke første gangen det har falt av, men om det holder seg på plass i to år til, så overlever jeg nok å stikke hue neddi der igjen.

Tror ikke jeg gidder å gjøre noe mer så lenge det holder seg på plass, men om det skjer igjen og igjen så får jeg vel bytte mekanismen.

Tusen takk for hjelpen, jeg setter stor pris på det. :)

- Subaru Forester '98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smurt før, men ett litt tjukt fett vil gjøre at de lettere holder seg på plass, det kleber og tetter så det blir vakuum om den vil av.

Ingen absolutt rep, men en grei reserveløsning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider